mercifier:s sida

Skicka ett privat meddelande (PM)
Min bevakningslista
Presentation:

Att betygsätta filmer på en skala från 1-5 kan vara lite missvisande. Det vore bra att även betygsätta dem efter "underhållningsvärde", på en skala från 0 och uppåt. Värdet motsvarar hur många gånger man kan se filmen inom en månad och fortfarande ha behållning av den.

Underhållningsvärdet står inte alltid i relation till betyget, eftersom även medelmåttliga filmer kan vinna på att ses igen, samtidigt som vissa mästerverk bara ska ses en gång (som t.ex. The Passion).

Jag kompletterar alltid mina recensioner med det underhållningsvärde jag anser att filmen har. Skalan ser ut ungefär så här:

0 - Värdelös. Slöseri med tid att se den överhuvud taget.
1- Måttligt underhållande. Fungerar som tidsfördriv om man inte sett den förut.
2- Underhållande. Filmen har poänger som tål att ses en gång till, eller behöver ses en extra gång för att man ska förstå vad som händer till 100%.
3- Mycket underhållande. Handlingen är komplex och smart. Man upptäcker nya infallsvinklar även 3 gången man ser den.

o.s.v., Underhållningsvärdet har egentligen ingen övre gräns...
Presentation:

0 - Värdelös. Slöseri med tid att se den överhuvud taget.
1- Måttligt underhållande. Fungerar som tidsfördriv om man inte sett den förut.

o.s.v., Underhållningsvärdet har egentligen ingen övre gräns...
Namn:
Ort: Östhammar
Hemsida: http://
Min biodagbok
Statistik:
Antal aktiva dagar: 13 ( i år)
Antal betygsatta filmer: 18
Medlem sedan: 2007-06-03 11:21:32