Logga in

2,74 / 5 34 betyg

» Bli medlem «
för att betygsätta

Handling

Det är en kall nyårsafton och snön vräker ner. På den nedläggningshotade polisstationen Precinct 13 har man just fått in en man som har samrörelse med maffian. Precis som mörkret börjar falla tas stationen under belägring av maffiakillens blodtörstiga och hämndlystna gäng. En poliskapten, spelad av Ethan Hawke, samlar ihop en trupp av poliser och kriminella, som sitter häktade, för att försöka skydda stationen inifrån. Rollerna på polisstationen förändras totalt, likaså relationerna mellan de inblandade, när vakter och fångar helt plötsligt står på samma sida i en kamp på liv och död.

Senaste kommentarerna

Betyg:
En spännande film med bra skådespelarinsatser..

Betyg:
Spännande historia om ett häkte där fångarna och vakterna måste börja samarbeta mot ett yttre hot. Känns nyskapande och innovativ. Jag har dock inte sett den ursprungliga filmen som den här är en remake av.

Betyg:
En film vars Polisstyrka var sämre än min grupp på offensiva inbrytningar. Helt oreaslistiskt att dem inte lyckades bättre än vad dem gjorde. Filmen i övrigt kunde varit lyckad eftersom grundstoryn är lovande. Men detta misslyckas när karaktärerna är jobbiga och manuset inte funkar. Däremot så är Laurence Fishburne ganska underhållande att se på. Men detta funkar om man inte sett något bra på ett tag. EN TVÅA

Betyg:
Mycket bättre än orginalet! Denna version var mycket mera spännande och underhållande.
Manuset var inte heller klyschigt eller larvigt.
Laurence Fishburne var häftig som skurk. Ethan Hawke var också grym. Betyget blir en stark trea.

Betyg:
Jag blev inte direkt överförtjust i den här. En intressant intrig, men plottrig och väl krystad. Den är inte spännande eller gripande, och jag har noll empati för karaktärerna. Intetsägande slut och en del väl slitna klyschor. Intrigen i sin grund är smått intressant - där snutarna slår sig ihop med bovarna - men detta sköts inte bra och hade kunnat göras så mycket bättre. Maria Bellos karaktär känns helt överflödig. Varför är den ens med i filmen - för att tittaren ska sympatisera med Ethan Hawke? Det gör jag inte.
"What are we talking about, really? Getting high? No. We're talking about a journey, man. A subconscious safari. A mental expedition, OK, a mind trek."

Betyg:
Går absolut inte att jämföra med originalet. Helt onödigt att se denna om man gillar originalet, men tyvärr såg jag den ändå.

Betyg:
En film som har action i sig men, filmen kommer aldrig riktigt igång. Därför säger jag se orginalet istället som är mycket bättre än den här skit filmen.

[1] 2 >

Uppföljare och/eller remakes

Rio Bravo (1959)
Attack mot polisstation 13 (1976)

Övrig information

Filmen är i färg

Filmpunkten-id: 7820
Visa tidigare underbetyg »
Länk till IMDb »