Terminator

Terminator Köp filmen på CDON

Handling: År 2029 ligger jorden i ruiner efter ett kärnvapenkrig. Maskinerna har tagit över makten och människorna förvisas till underjorden. Sarah bär på ett barn som ska leda kampen mot maskinerna makt. Hon måste dö innan hon föder sitt barn. En terminator skickas tillbaka i tiden för att döda henne.

År: 1984

Bill Paxton
Earl Boen
Franco Columbu

ronnbackmeister

Första filmen som är klassad kult idag. Otroligt bra gjord för den lilla pengen som James fick för att göra filmen och som han gjorde det. Brilljanta skådespelarinsatser. Mannen som också kallas "the most perfectly developed man in the history of the world", Arnold är som gjord i rollen. Mörk och tung Handling och James Cameron berättar snabbt och effektivt vad det hela handlar om. En av tiderna bästa actionfilmer. En mycket stark fyra får denna klassiska film.

Mattias15

Enligt mig en av världens bästa filmer, banbrytande effekter och action. Arnold är gud i filmen, en maskin kan inte spelas bättre än så här. Linda Hamilton och Michael Biehn är också lysande.
Storyn är bra, manuset likaså och James Cameron lyckas få ut det bästa av den här filmen med de pengar han hade.
Musiken är klockren och tillsammans med de vackra bilderna från framtiden ryser jag i hela kroppen.
Älskar Arnold och för att citera the Guinness Book of World Records "the most perfectly developed man in the history of the world."

Royban

Banbrytande inom science fiction. Camerons feberdrömmar ledde till en vision om framtiden som är både skräckinjagande och fascinerande. Detta är till stor del mycket mer än skräckfilm och thriller än vad T2 är. Jakten känns ständigt mörk och hopplös medan den envetna terminatorn kommer allt närmre sitt mål.

Detta är en av de där filmerna jag aldrig kommer att glömma första gången jag såg. Jag blev så slagen av hela idén, så fascinerad och underhållen. Någon gång här vaknade nog mitt *verkliga* intresse för film.

Ajice

Älskar de här gamla klassikerna <3

Cammie

Förmodligen var mina förväntningar lite för högt ställda, för Terminator är inte alls så spektakulär jag hade trott den vara.

Antonlikemovies

Mr Schwarzenegger är grymt bra i denna film.
Citat: "I'll Be Back!"

Det här gillar jag. Ball 80-tals si fi fantasy action kult-film skulle man kunna säga. Man kan ju inte precis hylla skådespelarinsatserna men det funkar ändå, eftersom den iaf inte har ett särskillt emotionellt djup.

heroin

OJ!
Jag är verkligen inget fan av actionfilmer och trodde det skulle bli en plåga att se denna (men var ju tvungen eftersom det är en såndär film man "ska ha sett") och jag blev rejält överraskad!
Schwarzenegger är en lysande skådespelare (dock glänser han inte lika starkt i denna som i T2) och handlingen är spännande och känns trots sin overklighet riktigt verklig och trovärdig.
Detta är en av de bästa filmerna jag sett faktiskt (trodde aldrig jag skulle kunna ge en actionrulle en femma).

Vem du än är, även om du inte alls gillar actionfilmer annars - se Terminator. Du kommer inte att bli besviken.

Okej film men kanske LITE överskattad..

ronnbackmeister

Terminator 2 - Domedagen (1991)
Terminator 3: Rise of the Machines (2003)
Terminator Salvation (2009)
Terminator: Genisys (2015)
Terminator: Dark Fate (2019)