Mission: Impossible 3

Mission: Impossible 3 Köp filmen på CDON

Handling: Agent Ethan Hunt kommer öga mot öga med en farlig och sadistisk vapenhandlare som försöker att hålla hans identitet hemlig för att skydda sin flickvän.

Regissör: J.J. Abrams
Michelle Monaghan
Maggie Q
Billy Crudup
Eddie Marsan

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Hook

En Uppdrag mer omöjligt så längre den sträcker sig...

En film, utna något nytt, ändra skurken, och tjejen och man har M:I-III

Det blir aldrig krippande eller medtagande, bara babel och våldsamt, skottlosning, kärleks historien går förbi som en prostetion och uppläget gör att man snarare inte vill ha något mer att gör med filmen.

Tom suger i den här delen, Philip Seymor Hoffman gör ett bättre jobb som skurk, samt att man vill att i den här delen att skurken skall vinna. Men besvikelsen kommer åter och det är precis som andra Amerikanska-action filmer, lite houmor och snyft sen blir uppgörelse över gränsen och tjejen får man i slutet.

En rikitigt små dålig förhoppningsvis avslutning på M:I-trilogin. gå och göm dig Tom. J.J. Abrams skäms detta är bara ett längre avsnitt av ALIAS, med samma story som i M:I-2.

En trött och besviken tvåa lämnar biosalongen och vi helst inte se Tom i fler action-filmer, eller komedi eller drama...

Story: 2+
Skådespeleri: 3+
Regi:2

Helhet: 3-

Det här är den tredje Mission Impossible-filmen med Tom Cruise i huvudrollen. Precis som ettan så har den flera skrattretande dåliga manuslösningar. Tämligen hjärndöd överlag, men actionbiten är det som väntat inget fel på. Philip Seymour Hoffman som skurk känns dock överraskande platt och honom hade jag faktiskt väntat mig mer av. Intetsägande högbudgetaction utan några överraskningar.

"Den tredje och bästa filmen i serien, en slags balans mellan de två första filmerna har skapats och action+intrig hamnar i en salig blandning"

Tom Cruise är tillbaks i rollen som Ethan Hunt - Agenten som får de "omöjliga" uppdragen ni vet. Den här gången måste han stoppa philip seymour Hoffman (ruggig) från att göra något väldigt dumt, och dum som fasiken är han också.

Realismen har hittat tillbaka till serien; för den försvann på något skumt vänster i den andra filmen. Här har även story och manus blivit skrivet mycket bättre och utförligare - det är mer intressant är de tidigare. Actionsekvenserna kunde inte bli bättre, de är "verkliga", vi får förklaringar till varför det är genomförbart - Inte precis som i tvåan när Hunt leker med motorcykeln.

Ljud/Musik: 3
Manus/Handling: 4
skådespelare: 4
Effekter/Foto: 4
Filmlängd: 4

Frågan är om det kan bli bättre än så här, jag hoppas inte det, för här hittade Abrams tillbaks till realismen som vi så saknade i tvåan. Titelspåret har återvänt till det lugnare, lite synd - men de kunde knappast ha gjort den mer tung än Bizkits version. En svag fyra blir det, jag är fortfarande skeptisk inför allt detta omöjliga..

Bilbo_one

I mina ögon den sämsta av tre filmer med Ethan Hunt. Men dock en stark tvåa

Jag fattade ingenting om hur allt hängde ihop. Jag kanske är trög men för mig var det bara en enda kavalkad av coola effekter och skurkar. Oerhört amerikanskt/Hollywood!

movie-king

mega aktion och bra story!
svag 5a

dålig uppföljare.men det e mest för tom cruise e me.gillar inte han och filmens upplägg va dålig.så stark 2 får den

Angelus

En mycket snygg film men den saknar första Mission : Impossible charmen, bra skådespeleri, Maggie Q Var mycket vacker i filmen, mycket snygga scener och effekter, ok story, mycket dåligt slut

bra och spännande. Tom Cruise är mycket bra.

kali05

Tv serien Mission imposible från 60- och 70-talet tyckte jag var mycket bra. Därför tittade jag på den här filmen, men jag blev besviken. Det var en tunn överdriven och orealistisk historia.

Biopremiär: 2006-05-05

Mission: Impossible (1996)
Mission: Impossible 2 (2000)
Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)
Mission: Impossible - Rogue Nation (2015)
Mission: Impossible - Fallout (2018)