Mina jag & Irene

Mina jag & Irene Köp filmen på CDON

Handling: Charlie har en personlighetsklyvning, och när han inte tar sin medicin förvandlas han till Hank, Charlies motsats.

År: 2000
Daniel Greene
Tony Cox
Andrew Phillips

frasmannen

Farrelly-bröderna regisserar Carrey igen. Det blir roligt, väldigt roligt på sina ställen, men det är långt ifrån samma klass som i till exempel "Dum & Dummare". Carrey är som vanligt mycket bra på sin egen speciella fysiska humor. Men. Det räcker inte hela vägen fram, filmen känns lite för lång för de skämt som finns i den. Men om du som jag gillar Carrey så är den klart sevärd. Man vet vad man får.

En rolig och bra film. Carrey gör vad han är bra på.

Jag är långtifrån ett fan av bröderna Farrellys osmakliga parodihumor. Jag såg filmen av en anledning: Renee Zellweger. Och hon är ljuvlig - det enda som räddar den här skumma historien från ett totalt fiasko.

Bilbo_one

Hysteriskt rolig film som bara är för bra att vara sann. Bästa humorn jag sett på länge. Klar femma

Nikita

Denna film innehåller väl många alldeles för osmakliga scener.

Såg denna för snart 11 år sedan. Minns förstås inte handlingen i detalj; det är möjligt att det finns vissa komiska inslag.
Men jag har inget annat val än att underkänna den.

Skruvat komedi som har sina stunder. Bjuder på många skratt.

En av de bästa komedierna som nånsin gjorts. En av de sortens filmer som man aldrig tröttnar på och som är full av oförglömliga personer och dialoger! - som när Charlie's vän gör anmärkning på att hans söner har en "året om"-solbräna och Charlie berättar att hans gammelfarmor var hälften italienare - Oslagbart!

majzzan

Har så svårt för Jim hmm

Isko

Jim Carrey är som vanligt grym. Men det här är ju absolut inte i samma klass som t ex ace ventura. Men fortfarande underhållande.

en mycket bra och rolig film som verkligen passar jim