Upp i rök

Upp i rök Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Två pundare smugglar utan kännedom en van, totalt gjord av marijuana, från Mexico till Los Angeles. Tätt följd av den inkompetente Sgt. Stedenko.

År: 1978
Strother Martin
Mills Watson
Tom Skerritt

Oskar_90

Näst efter "The Corsican Brothers", den bästa C&C-filmen jag sett. Den bjuder inte på många skratt men den är lättsam och trevlig att se på.

Laidan

Hur skön som helst. Håller med om att det kanske inte är så rolig som man förväntat sig, men den är långt ifrån tråkig. Den har ändå en lite avlägsen humor och ibland dyker det upp riktigt härliga kommentarer.

Ser inte vad som är bra med den här filmen.. Dock är den rolig vid få tillfällen.

Den här filmen tror jag uppskattas mest hos personer med sjuk humor och de som tar saker och ting med en "klackspark"- som inte tar livet på för stort allvar. Okej, jag kanske låter fördomsfull nu, men det finns ju alltid undantag. Gillar man inte uttryck som "come on, man" ska man undvika denna film, då det sägs (för) ofta. I och med min etta i betyg kan ni ju gissa vad jag tyckte om den- smaklös humor, löjlig och otroligt jobbig att titta på.

Inget som varken är direkt roligt eller nyskapande. Små roliga stunder kontras med en hel del slöande och det kommer aldrig riktigt igång. Men visst går det se, även om det aldrig blir speciellt bra. Godkänd.

Laidan

Oskar_90

Cheech & Chongs nästa film (1980)
Sköna drömmar (1981)
Cheech & Chong röker vidare (1983)
Cheech & Chong - de korsikanska bröderna (1984)