Välkommen till Pleasantville

Välkommen till Pleasantville Köp filmen på CDON

Handling: Den tillbakadragne David flyr in i en annan värld genom att titta på 1950-talssåpan "Pleasantville". Hans mer hippa syster Jennifer föredrar MTV. När de slåss om fjärrkontrollen förflyttas de in i "Pleasantville".

År: 1998
Reese Witherspoon
Marissa Ribisi

Copyright New Line Cinema

Cammie

Bra och fin film, spännande.

åh, vilken underbar och rolig film :) trodde den skulle vara roligare, och Reese spelar för en gångs skull ganska dåligt (för att vara hon) men annars är det bara positivt! Och precis som talare innan mig har skrivit, var det en väldigt unik och annorlunda film, men på ett positivt sätt

Shadowplay

En speciell film som är intressant och roande.

Umbrellagirl

Filmen var mycket unik. Man kan också tolka budskapet och storyn på olika sätt. Filmen är också väldigt snyggt gjord med att man har blanda svart/ vitt med färger. Skådespelar innsatserna var lite si och så men i det stora hela en bra film som är värd att ses.

Den här filmen var väldigt unik i sin humor och handling. Jag har aldrig sett en film som den här förut vilket fick mig intresserad. Först hade man svårt för att greppa vilken genre det egentligen var men när man väl förstod filmens humor så skrattade man som fan. Den fungerade bra och var intressant från början till slut. Jag gillade verkligen den här filmen. Så otroligt många scener var så otroligt löjliga att man bara garvade. Rena rama krismötet över lite regn och middag. Hehehe! Du förstår om du har sett filmen. :)

Milla86

En film som handlar om förändring. Där utveckling är otäckt och tradition är "pleasant" Jag kan inte låta bli att föra tankarna till apartheid i Sydafrika eller nazisternas utrensning av judarna när jag tittar på den här filmen.

Mycket orginell och bra film. Snyggt att blanda färg och svartvitt. Den hade några riktigt roliga och dråpliga scener.

Filmen är både i färg och svartvit