Dödligt vapen

Dödligt vapen Köp filmen på CDON

Handling: Martin Riggs (Mel Gibson) är ingen vanlig snut. Han är en komplett galning, en man vars expertis på att döda och själmordsbenägenhet gör honom till ett dödligt vapen för vem som än kommer i hans väg. Roger Muthaugh (Danny Glover) är en stillsam morddetektiv med en lycklig familj, ett stort hus och en pension han inte vill förlora. Föreställ dig Murtaughs chock när han inser att hans nya partner är den vilde, utbrände Martin Riggs. Dödligt Vapen är den actionpackade thrillern om två Vietnam-veteraner som bara har en sak gemensamt förutom att de båda är poliser: de hatar att jobba tillsammans med en partner.

År: 1987
Regissör: Richard Donner
Originaltitel: Lethal Weapon
Längd: 01:52, 01:59 (Directors Cut)
Mel Gibson
Patrick Cameron
Don Gordon

Copyright Warner Bros.

Svag 3:a ganska bra film med skön humor och bra handling

den bästa dödligt vapen filmen ever och en av dem coolate actionfilmerna oxå..garey busey e bra som skurk

stark 5

klinger

Det är en skum film men den är ganska underhållande .

En bra film som underhöll mig genom hela filmen.

En helt okej film, som var ganska underhållande och spännande att kolla på. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig.

Helt okej, kanske väldigt förutsägbar men jag gillade den. En stadig trea från mig!

Gibsons frilla och Glovers mustasch är det mest sevärda med "dödligt vapen". Annars är det ordinär action med ett ganska använt koncept. Godkänt.

Dödligt vapen 2 (1989)
Dödligt vapen 3 (1992)