Dum & dummare

Dum & dummare Köp filmen på CDON

Handling: Jordens två största idioter lever tillsammans och allt går åt skogen. Lloyd fick sparken av taxibolaget och Harry fick sparken då han strulade till det vid en hundutställning. Lloyd fick äran att köra den såväl vackra som rika Marry innan hon skulle till Aspen. Då hon "glömde" sin portfölj på flygplatsen tänker nu Harry och Lloyd åka på sin livs färd för att återlämna portföljen - helt ovetande om dess innehåll.

År: 1994

Hank Brandt
Joe Baker
Victoria Rowell

Nille

I mitt tyckte den bästa komedin genom tiderna. Världens sjukaste humor men ack så roligt!
2 dumskallar som försöker leva ett normalt liv, men precis allt de gör går åt skogen.
Är du ute för att skratta, se den här filmen! du lär inte bli besviken.

frasmannen

En riktig klassiker som man kan se hur många gånger som helst. Att manuset inte är så djupt och att alla skådespelarna inte är så övertygande spelar ju egentligen ingen roll. Carrey och Daniels övertygar i varje scen i en av de bästa "Farrelly-Brothers" filmerna.

erikv86

En av dem roligaste filmerna jag sett, med sjukt bra humor

Jim Carrey när han är som bäst.

Rolig och underhållande, Jim Carrey är helt klart bäst.

*Fniss* Den är rolig (och slutet är ju ovärderligt och fångar karaktärerna i ett nötskal) men Jim Carey har definitivt gjort bättre filmer både före och efter denna. En svag trea.

IWantItThatWay

Så jävulskt rolig film! Det är så klockren humor så de ä inte klokt! Huvudrollspersonerna är dumma på världens bästa sätt! Mycket skratt!

Mindes denna som roligare, men man fick ända garva en hel del.

Nille

Är du ute för att skratta, se den här filmen! du lär inte bli besviken.

Linniz

Handling: -
Oförutsägbar: -
Regi: Peter Farrelly -
Skådespelare: Jim Carrey +
Unik: -

Dum och ännu dummare - när Harry mötte Lloyd (2003)
Dum & dummare 2 (2014)