Killing Mrs. Tingle

Killing Mrs. Tingle Köp filmen på CDON

Handling: Leigh Ann Watson är den smartaste tjejen i hela skolan, men hennes drömmar om ett välbehövligt stipendium blir saboterade när den avskydda Mrs Tingle felaktigt anklagar henne för att ha fuskat. Tillsammans med sina kompisar Luke och Jo Lynn iscensätter hon en plan för att lära Mrs Tingle en läxa. Den planen spårar dock ur väldigt fort.

År: 1999

Vivica A. Fox
John Patrick White
Robert Gant
Marissa Jaret Winokur

en helt okej film som egentligen visar vad många av oss elever någon gång vill göra mot en speciellt hemsk lärare :P

Nja lite förväntansfull var jag när jag såg att Kevin Williamson hade gjort den men den var inte så himla blodig så aa man blev lite besviken..

Falukorv

En ganska rolig och underhållande film, men samtidigt ganska töntig och ologisk. När jag läste på baksidan av den här filmen trodde jag att den skulle vara mycket sämre än den faktiskt var.
Och så gillade jag inte att mrs Tingle såg så snäll ut (fast det var hon ju inte). Bra skådespelare med.
En lite udda, men sevärd film.

Chamillionaire

vadå killing? iaf så är den här filmen tråkig.. *gäsp*.

Arcadia

ganska underhållande film.

Killing Mrs. Tingle är en spännande, originell och smått obehaglig rulle. Mycket smart story - om än något rosenröd avrundning. Barry Watson är betydligt bättre i denna än i Boogeyman (2005). Filmen hade egentligen alla möjligheter att nå till en femma, bortsett från den smått tramsiga och överdrivna handlingen. Det är dock inte det jag stör mig på mest, utan de ologiska misstagen som dyker upp här och var. Dessutom driver Katie Holmes karaktär mig till vansinne.
"The smartest girl in school caught cheating, it will be scandalous."

die_hard

bra film bara inte mer än 3an