Batman - Återkomsten

Batman - Återkomsten Köp filmen på CDON

Handling: Gotham City får ta itu med två mystiska och kriminella varelser: Pingvinen (Danny DeVito) och Kattkvinnan (Michelle Pfeiffer). Kan Batman (Michael Keaton) ta hand om två fiender på samma gång. Speciellt när de ena vill bli borgmästare och den andra är förälskad i Gothams hjälte?

År: 1992

Jan Hooks
John Strong
Rick Zumwalt

Copyright Warner Bros.

många e det som säger att den e bra och mörk men jag tyckte det va mest fjantigheter..walken kunde ha spelat råare men han bara fjantar runt.danny de vito gör en bra roll men fjantar oxå runt.michelle e snygg och spelar godkänt tycker jag inget mer..keaton han e den enda bra i den här komedin..jag vart besviken som fan..jag kan inte se tjusningen i den här filmen men den får en svag tvåa..att den inte får en etta e pga keaton fram spel

Hyfsad uppföljare där Walken och De Vito briljerar som bad guys. Underhållning för stunden.

martin88

I jämförelse med de Christopher Nolan-regiserade Batman-filmerna är denna filmen långt efter på alla plan. Skådespelet är det väl inget större fel på men tycker att Christian Bale passar otroligt mycket bättre som Batman än vad Michael Keaton gör! Handlingen är väl okej men tycker inte att det blir riktigt spännande eller intressant! Är kanske lite hård, eftersom Burton ändå skapat en snygg film som är välgjord, men mig föll det inte riktigt i smaken och betyget stannar vid en stark tvåa!

En bra film med batman som bjuder på nya skurkar och den snygga catwoman

Denna filmen var väldigt ojämn. Ibland var det en scen som man tittade noga på, men mestadels var filmen lite seg. Det hände i och för sig saker hela tiden, men för att en film ska bli mer än godkänd måste det hända "rätt" saker.

ilyrm

Jag gillar den - Craig gör den bästa Bond jag sett! Tror dock att nästa film med honom som Bond kommer vara bättre än den här som kändes mer som en introduktionsfilm.

Nagai

Tim Burton regisserar andra batman filmen denna gången i ett mer fokus på skurkarna The Penguin & Catwoman.

Vilket man förstår eftersom det skulle vara onödigt att återberätta hur Bruce blev Batman, så det blev som det blev.

Batman Returns är mer råare, mörkare och skrämmande!
Första gången man såg den blev man lite skrajsen av Penguin.
Danny DeVito gör utmärkt insats som The Penguin, ifall Nolan skulle göra en film är Penguin kommer in i bilden,, hoppas man på att han frågar DeVito ifall han vill göra comeback, för han var suverän i B R.

Samma sak kan sägas om Michelle Pfeiffer som Catwoman, utmärkt skådespeleri!

Filmen må vara mörk och mer skrämmande men det är vad Batman handlar om.
Danny Elfman gör sin insats med den fantastiska soundtracket!
Utmärkta låtar man minns utantill!

Batman Returns är verkligen något för en äkta Batman-fan!

Batman (1989)
Batman Forever (1995)