Men in Black II

Men in Black II Köp filmen på CDON

Handling: När Jay undersöker ett rutinärende upptäcker han en stor intergalatisk komplott, som planerats av Serleena (Lara Flynn Boyle), ett ont rymdmonster som har förklätt sig till tjusig modell. När Serleena tar hela MIB byggnaden som gisslan finns det bara en som kan hjälpa Jay rädda dem alla, nämligen Kay. Kay som numera jobbar på posten och lever ett stilla familjeliv har ingen aning om att han tidigare varit en agent inom MIB. Jay måste locka tillbaka Kay från sitt trygga jobb på posten för att han tillsammans med Jay än en gång ska rädda jorden från undergång. Klädda i svart och beväpnade med gigantiska, futuristiska förintelsevapen ger sig de två agenterna K och J in i kampen mot de onda krafterna från yttre rymden.

År: 2002

Michael Rivkin
Michael Bailey Smith
Michael Jackson

filmernas härskare

Det här är en parodi i högsta tempo och innehåller så där lagom dumma skämt för att kunna fungera som korkad parodi.

Men...

Vänta nu lite...

Är det inte en parodi?

Hade nog varit riktigt roligt om det var meningen att göra parodi på Men in Black...

Det står att det är andra delen på omslaget, men jag förstår inte riktigt det hela.
Var det faktiskt meningen att förlöjliga filmen med Johny Knoxville, omotiverade karaktärer och upprepande koncept?
Då första filmen var charmig på sitt eget lilla sätt, blir det här samma släng av hela rasket, fast med andra effekter och otrevligheter.

shoeman

Det gränsar nog mellan tre och fyra här, det finns mycket kul i den, men jag kan inte påstå att den är jämförbar med första.
Handlar om den hemliga organisationen Men In Black, som håller koll på jordens utomjordingar, och räddar värden från fientilga utomjordingar.
Ganska bra men lite tunn i sin helhet.

tessan81

Den håller inte samma klass som första filmen, men visst är den rolig. Uppföljarnas vanliga problem med att kännas som "gammal skåpmat" känner man av.

Kafferepet

Det är roligt, Smith och Lee Jones är ett bra skådespelarpar. Synd att tv3 spelar sönder de här filmerna.

Alltså sitter man hemma en fredagskväll och har absolut inget annat att göra. Och det enda annat som går på TVn har man sett eller heter "Anna Anka söker assisten" så är den helt okej att kolla på. Men under andra omständighet? skulle knappast tro det.

Inte riktigt lika bra som ettan. Denna delen känns lite uppstressad och kunde gärna ha gjorts lite längre. Men den var bra denna också.

Inte alls imponerande.

klinger

rolig film där hugh grant faktisk är uthärdlig .

"no one is an island" " Im fucking ibiza "

grymt bra uppföljare :) super rolig

en okej film, men den första filmen var ändå bättre.

Men in Black (1997)
Men in Black III (2012)
Men in Black: International (2019)