Crank

Crank Köp filmen på CDON

Handling: Handlar om Chev, en lönnmördare som har blivit förgiftad och giftet gör att han dör om hans hjärtslag understiger en viss nivå. På något sätt måste han rädda sig själv och sin flickvän.

Regissör: Mark Neveldine Brian Taylor
Originaltitel: Crank
Jason Statham
Efren Ramirez
Amy Smart
Dwight Yoakam

En mycket underhållande och fartfylld film från början till slut. En hel del humor gör att man också får sig en del skratt. Handlingen och skådespeleriet är inget speciellt, men i en actionfilm som denna så gör det inte så mycket. Egentligen en trea, men en svag fyra får den för underhållningsvärdet som man inte får underskatta.

Det känns väldigt mycket Grand Theft Auto över filmen och det tycker jag var kul och bra.

Överjävligt underhållande actionfilm i samma anda som..ehh,jag vet inte riktigt vad jag ska dra paraleller till för jag tycker att denna film inte liknar någonting annat.Det handlar om den f.d yrkesmördaren Chev Chelios som av en av sina fiender får en spruta med en dödlig substans i.Denna substans gör så att han ständigt måste röra sig och hålla adrenalinet uppe annars dör han.Han ger sig ut på en fartfylld och ganska rolig jakt efter fienden som (förhoppningviss)har motgiftet.

Denna film trodde jag absolut inte att jag skulle gilla men jag hade verkligen fel!!Den var megaunderhållande och den hade en del roliga scener också.Riktigt snyggt foto,musik som passar perfekt och en överdos av en drog som heter action.Den är verkligen sevärd men om man har något hjärtproblem så bör man nog hålla sig borta från denna film.Sitter ni där och tänker att detta är en larvig töntfilm med noll hjärna så har ni verkligen fel!!Tro mig,det var precis så jag tänkte innan jag såg den.

och jag drar parraler till payback när jag se denna film..ungefär samma typ av film fast crank va tusen gånger snabbare

En typisk film att se om man vill lägga hjärnan på is ett tag, dra på sig sina mystofflor och konsumera någon billig sprit framför burken. Det är fartfyllt från början till slut. Som sagt en hel del humor finns, och den är nödvändig då storyn haltar betänkligt. Det kan bli lite fjantigt emellanåt, men den är underhållande.

losdrivaren

en jäkligt cool film med högt tempo! som verkligen visar vad man skulle bli tvungen att göra i samma situation...

Full fart från början till slut. Jason Statham är rätt cool.

En riktigt bra film. En adrenalinkick utöver det vanliga. Jason Statham gör nästan hela filmen han är så j*vla bra.

Inte alls min stil..

movie-king

så jä*la bra aktion!
fartfylld från tå till topp!
100% aktion
har hört att 2an är mycket sämre men ska se den ändå
stark fyra

Störtskön rulle med inte en enda lugn sekund.

Crank - High Voltage (2009)