Blind Date

Blind Date Köp filmen på CDON
2,4

Handling: Walter Davis skaffar en bliddejt via sin bror till en viktig affärsmiddag. Han får ett råd: låt henne inte dricka för då blir hon vild.

År: 1987

die_hard

jo då den funkar den här åxå

Natanielgullis

Rolig "gammal" stuntfilm...
Så oäkta att den blev bra!! !! !! !! !! =)

Detta hör inte till en av de bästa romantiska komedier jag sett, men den funkar absolut att kolla på. Tycker det blir lite väl löjligt när en 50-årig stor och stark karl är så svartsjuk så det verkar som han har en 5-årings sinne.. Och dessutom att det verkar fullt "normalt" i filmen, ingen verkar reagera på hans överdrivna och barnsliga svartsjuka. Godkänd, men inte mer.

crack_of_dawn

Den nådde tillslut upp till en tvåa. men that's it. Ingen film jag vill se ingen.

Några skratt, men inte någon rolig upplevelse på det hela taget.

zarischka

Idiotiskt men superroligt!

die_hard

jo då den funkar den här åxå

Mackie

Ganska rolig film emellanåt, mycket tack vare Bruce Willis, som fortfarande har den där karismatiska gnistan och det där lite rappare beteendet som han hade i komediserien Moonlighting och filmerna på 80-talet. Annars är filmen ganska medelmåttig. Kim Basinger gör en ganska dålig insats, hon känns tråkig och det känns också som hon inte passar för rollen. Över huvudtaget känner man inte den där "klicken" i personkemin mellan Willis och Basinger, vilket väl ändå är ganska viktigt i såna här filmer. De passar helt enkelt inte ihop känns det som. Kombinationen känns konstlad, udda och direkt främmande, vilket ju i och för sig inte behöver göra filmen sämre, då hela handlingen just handlar om en ganska udda kombination. Men vad vi saknar är de romantiska stunderna, man får aldrig den där känslan av att det är nåt mellan personerna.
Absolut ingen gapflabbare, och jag kan inte heller säga att den direkt är något att rekommendera. Men gillar man småroliga romantiska komedier där saker och ting går snett, eller varför inte bara säga Bruce Willis, kan den vara värd att ta en närmare titt på. Bruce Willis har dock gjort bättre rullar än denna, vilket väl är tur. Mycket lättsam, absolut inga hard feelings i den här filmen.

Man får nästan känslan av att man har försökt rida på 'Moonlightning' vågen där Bruce Willis och Cybil Sheppherd spelade i mitten på 80-talet. Inte Blake Edwards bästa direkt även om man känner igen en hel del av hans humor.