1941 - Ursäkta, var är Hollywood?

1941 - Ursäkta, var är Hollywood?  Köp filmen på CDON
1,9

Handling: En jättefars om skräcken för att Japan skulle anfalla USA efter Pearl Harbor. Allt är stort och överdrivet: pariserhjul på rymmen, hus som far iväg, flygplan på stadsgata...

År: 1979
Regissör: Steven Spielberg
Originaltitel: 1941
Längd: 01:58, 02:26 (Directors cut)
Ingår i tema: Andra Världskriget

Nancy Allen
Lucille Benson
Jordan Brian
John Candy

Extremt rörig och icke-rolig komedi som jag anser är Spielbergs största fiasko tillsammans med "Hook". Bra gjord kanske, men alldeles för lång och ointressant. Har svårt för den här typen av film.

inzomnia

Gud vad dåligt! Blev helt paff när jag såg att det var Spielberg som gjort filmen. Hoppa över denna o se nåt annat.

Väldigt larvigt fiasko av Steven Spielberg, det är rörigt, korkat och tramsigt. Inte särskilt kul heller. De enda riktigt roliga scenerna är med John Belushi - som alltid är rolig - och han tar hem spelet. Betyget blir en tvåa jusst för hans skull, R.I.P John Belushi.

Snudd på underkänd!. Denna rulle är nog Spielbergs sämsta. Den är tråkig och larvig.
Fast några få bra scener räddar den till en svag tvåa.

korp72

Usch! En riktigt usel komedi med rörig handling, dåliga skämt och aloldeles för många roller. Kultrulle tack vare Belushi.

Oskar_90

Totalt värdelös film!

Sweet_Jenny

ganska bra film, rolig och lite konstig =S men ändå rätt så bra =)

v_Depp_v

En ganska rolig och underhållande komedi. Skrattade faktiskt ganska mycket. Klart godkänd.