Blodröd sol

Blodröd sol Köp filmen på CDON

Handling: En sambandsofficer (Snipes) får till uppgift att utreda mordet på en callgirl i styrelserummet på ett japanskt bolag.till sin hjälp får han en detektiv som har ovanligt mycket kännedom om japansk kultur (Connery).För att lösa mordgåtan måste de båda männen bege sig i en undre "skuggvärld" av futuristisk teknologi, gamla sedvänjor och förvirrade lojaliteter.

År: 1993
Regissör: Philip Kaufman
Originaltitel: Rising Sun
Längd: 02:05, 02:09 (USA)
Sean Connery
Tatjana Patitz
Peter Crombie
Sam Lloyd

Savannah

En okej film, varken mer eller mindre. Lite kul att den delvis utspelar sig i Japan. Ställer man inga jättekrav så är den en sevärd film, som inte minst visar hur utvecklingen har gått framåt inom datorvärlden.

S16F

Inget att lägga på minnet, känns lite onödig och trots bra skådespelaruppsättning så ger den här filmen mig inget mer än gäspningar.

Manuset känns krystat och det är klyschigt, segt och stelt genom hela filmen.

Godkänd, men inget jag rekommenderar.

Medioker film. Den var varken särskilt spännande eller intressant. Den enda behållningen var Connerys medverkan.

Man får känslan av att Connery tog en 'fast paycheck' för den här filmen. Han liksom övriga skådisar går på sparlåga igenom hela filmen.

Swampe

En film som vilken som helst. Sean Connery spelar som vanligt "jag vet bäst" rollen vilket han gör bra.

Savannah

Biopremiär: 1993-11-12