American Pie - The Naked Mile

Ungdom:

American Pie - The Naked Mile Köp filmen på CDON
Ungdom:
2,4

Handling: När Erik Stifler inser att han är den enda familjemedlemmen i Stifler-klanen som kan tänkas ta studenten utan att ha blivit av med oskulden bestämmer han sig för att inte bryta traditionen. Efter några välmenande råd är Erik redo att pröva sin lycka vid den årliga och ökända Naked Mile race.

Regissör: Joe Nussbaum
Originaltitel: American Pie Presents The Naked Mile
Alternativ titel:American Pie Presents: The Naked Mile
Längd: 01:37, 01:42 (Unrated version)
John White
Jessy Schram
Candace Kroslak
Steve Talley
Angel Lewis
Eugene Levy
Christopher McDonald

Klart mycket bättre än den usla fjärde delen som helt och hållet kretsade kring bajs, kiss och sex. Visst har inget förändrats nu heller, fast de två första snuskdelarna har försvunnit, mer eller mindre. Men sex bjuds det på, en hel del. The naked mile är bland det galnaste jag sett i en film - Ett par hundra pers som springer nakna genom en skolgård, ja, det är galet. Annars är det samma gamla visa, pojke är ihop med flicka, flicka vill inte ha sex, pojke får tillåtelse att knulla andra brudar, flickan ångrar sig, pojken är redan på väg för att göra det. Sen kan ni ju lista ut själva vad som kommer att hända . . . Och nu fattar ni slutet, förhoppningsvis.

Den här gången handlar det inte direkt om en Stifler (som på något sätt tagit över serien helt) utan en kusin som är den raka motsatsen, en oskuld som inte säger Fuck, hela tiden. Han har en flickvän som inte är redo för sex, men han är nog fan redo. Han åker till ett college för något som kallas "The naked mile" där hundratals elever springer nakna, festar och ligger med varandra efteråt. Ett perfekt tillfälle för Erik Stifler att bli en riktig man och göra sig förtjänt av namnet och titeln, och legenden, Stifler.

Det är alltså det gamla vanliga, men för en gångs skull är det underhållande. Vi stöter på den vanliga stereotypen som genomsyrar den amerikanska ungdomen, bara att det är väldigt galet i den här filmen. Bara början räckte nästan för mig, för den är helt sjuk, inget man egentligen ska skratta åt, men hur kan man låta bli när en sats (som förresten såg helt äkta ut) är inblandad. Den gamla vanliga början alltså.

Som sagt är allt sig likt, men jag skulle ändå inte kalla det en upprepning, för här har Joe Nussbaum gått ett steg längre (sjukare) med "American Pie" och faktiskt använt sig av andra skådisar, trist att originalarna inte är med, men också skönt med förnyelse. Underhållande, men lätt bortglömt. Jag ger "American Pie 5: The Naked Mile" en svag trea.

E_T_T_A_N

Börjar kännas lite jobbigt att see dem här filmerna nu alla linar varandra mer eller mindre & inte lika roligt när det inte är sama skådespelare & karaktärer =(

filmen var väl hyffsad men man har tröttnat på alla repliker som "lick my balls and call me skippy ! "

martin88

Oerhört mycket bättre än 4:an och till och med snäppet bättre än 3:an i mina ögon. Dock känns det lite konstigt att ha ännu en uppföljare med helt nya skådespelare. Denna gången skötte skådespelarna sig dock helt okej. Inlednignen är bra i filmen sedan blir det lite väl mycket dvärgar och överlag blir det lite för mycket av allt och sluten borde varit bättre. Relitivt många skratt fick man sig och den är värd en stark 2:a!

Visst är denna kul, men samtidigt är det bara ytterligare en upprepning av de tidigare filmerna. Och eftersom slutet går att räkna ut rätt så direkt blir stora delar av filmen bara en transportsträcka.

Olaivia

Haha en klockren film haha " hinkarna " ni som sett den fattar vad jag menar. Men dock lite banslig men en utav de bra filmerna i American pie serien. En 3:a

heroin

Ännu sämre än fyran. Når faktiskt inte ens upp till ett godkänt.
Enda fördelen med filmen var att Jims pappa var med i den. Han är rolig. Annars var den bara förutsägbar, tråkig och jag blev riktigt irriterad på tjejen huvudpersonen är ihop med.
Vara ihop med sin kille i två år och fortfarande inte ha sex? Har hon nån psykisk störning?
Att killen kan gå med på det hela är ännu mer skrattretande. Toffelhjälte = urk.

Absolut den sämsta American Pie filmen hittills. Dock små kul emellanåt men nej inte godkänd.

Andreasanka

Den här American pie filmen är rätt så bra, men föredrar dom gamla karaktärerna.

Regndroppe

Detta är verkligen inte min typ av film. Jag såg den hemma hos min kompis och var tvungen att springa ut en stund. Jag vet att filmen bara handlar om sexskämt, men detta kändes överdrivet.

Konstig handling och allmänt sjuk film. Det fanns endast några roliga dela´r, men det var för få sådana för att kunna få högre betyg,

kan inte ger mer än en tvåa

Milla86

Nja, inte någon höjdare bland komedier, men bra för att vara en film i American Pie-samlingen. Mycket naket och många roliga scener. En film som duger att slötitta på, men ha inte för höga förväntningar.

American Pie (1999)
American Pie 2 (2001)
American Pie - The Wedding (2003)
American Pie - Band Camp (2005)
American Pie - Beta House (2007)
American Pie - The Book of Love (2009)
American Pie: Reunion (2012)