Die Hard 4.0

Die Hard 4.0 Köp filmen på CDON

Handling: En attack mot USAs samtliga datanätverk hotar att slå ut hela nationens infrastruktur. Männen bakom attacken har förutsett alla åtgärder som myndigheterna kan vidta för att hindra dem, men de räknade inte med vad som kan hända när John McClane ger sig in i leken...

Regissör: Len Wiseman

Chris O'Brocki
Chris Palermo
Jack van Landingham

Copyright Twentieth Century Fox

Jag har inte sett någon av de tidigare Die Hard-filmerna, men då 002mateke föreslog att vi medlemmar skulle gå och se premiären var jag bara tvungen att haka på. Och jag måste erkänna att jag gillar det här. Det kanske är svårare att uppskatta fyran om man har sett och tyckt om de tidigare filmerna, men det har som sagt inte jag. Detta är en stentuff actionfilm med snärtiga repliker, snygga effekter och väldigt mycket humor. Bruce Willis och Justin Long gör riktigt bra ifrån sig, och Mary Elizabeth Winstead är nästan uthärdlig. Sämre än i Final Destination 3 (2006) kan hon knappast bli. Jag är egentligen inte så förtjust i actionfilmer, men The Rock (1996) och Con Air (1997) är två utmärkta exempel på hur det görs rätt. Låt gå för att den här filmen inte riktigt tar sig upp till deras nivå, men den är helt klart sevärd och underhållande. Stark trea.
"Mr. McClane, covering the camera does not turn off the microphone."

tessan81

Vilken lättnad att inte behöva bli besviken! Die Hard 4.0 har inte lite att leva upp till, med tanke på att första filmen rankas som en av de allra bästa actionfilmerna.

Die Hard 4.0 har flyttat in i 2000-talet och terroristerna utnyttjar samhällets sårbarhet till fullo då allt är datastyrt och fullständigt beroende av elektricitet. McClane har blivit äldre men inte mindre hård eller mindre rapp i käften. Hans tillkortakommanden när det gäller teknikens framsteg gör sig påminda i allra högsta grad då allt handlar om högteknologi. Roliga referenser till de tidigare filmerna i serien, bl a "namnkampen" Gennero/McClane.

Die Hard 4.0 är en riktigt hård actionfilm utan svackor där man tappar fart. Mycket underhållande. McClanes vapendragare i den här filmen, Matt Farrell, fungerar utmärkt och dottern Lucy är ett friskt inslag. Att hon är Johns dotter råder det aldrig någon tvekan om.

Matt: "I'm not a doctor but it's looks like you're hurt." McClane: "Sexy, isn'it?"

kaj08

Trist att Bruce Willis och company använder "Die Hard"-begreppet ännu en gång bara för att göra en storsäljare. Den här filmen håller tyvärr inte alls Die Hard-klass så betyget kan bara bli en 1-a.

Det är självklart väldigt mycket action, men storyn är rätt tunn och väldigt dum. Som man befarade innnan man såg filmen så döljer de det tunna och dumma manuset med massvis med action. Nej, det är betydligt bättre att använda sin tid med att åter titta på den första Die Hard-filmen.

Riktigt bra action med lite modernare stuk än de tidigar, gillar verkligen att de tagit sig in i "dataåldern" svag 4:a

Regndroppe

Absolut inte i klass med Die Hard 1, men en helt okej actionfilm. Bruce Willis är ju med och då kan inte filmen bli sämre än en trea!

Sid

Riktigt bra film! Rekommenderas!
Den får en klar fyra.

anderstorsk

Underhållande men alldeles för orealistiska actionscener.
Bruce Willis övertygar som vanligt.

Snygg gjord, bra skådespeleri, grym handling och snygga effekter. Riktigt spännande och bra.

klinger

nja 1an var suverän 2an ok 3an har jag glömt 4an blev inte någon större hit . Jag gillade det hyfsat realistska i de första filmerna men den sista blir bara kalkon .

denna film ligger på plats 112 av 250 på min lista

yippi kay motha fucka..
mycket bra uppföljaren till den halvsvaga die hard3..första gången jag såg den va jag besviken och sen andra gången så gillade jag den och nu den tredje gången jag ser den så älskar jag den nästan.actionmässigt e den kanon film oxå när det gäller komedimässigt e det kanon film men det känns nåt film jag ska dra två exempel som störde mej lite:
1. Timothy Olyphant..han ser för snäll ut för att vara en bad guy
2.bruce willis verkar ju odödlig i filmen
så drf blir det en stark fyra

Biopremiär: 2007-06-27

Die Hard (1988)
Die Hard 2 (1990)
Die Hard - Hämningslöst (1995)
Good Day to Die Hard, A (2013)