Vägen till El Dorado

Handling: Följ med Tulio och Miguel och deras festliga häst Altivo när de hissar seglen, med kartan i hand, för att söka efter gyllene skatter i Dreamworks stjärnspäckade äventyr, Vägen till El Dorado! När de landar i El Dorado, den legendomspunna Förlorade Staden av Guld, tas Tulio och Miguel för gudar och de blir översållade av rikedomar utöver sina vildaste drömmar! När vänskap, lojalitet och girighet kolliderar måste våra osannolika hjältar fatta sitt livs viktigaste beslut: fly med guldet eller trotsa oförutsedda faror för att rädda människorna i El Dorado!

År: 2000
Elijah Chiang
Cyrus Shaki-Khan
Elton John

S16F

Tecknad film, ja det kan ju vara kul, men denna film är faktiskt riktigt lyckad, det är knappast nått mästerverk. Men det är ju precis så här som tecknad film ska vara. Kan tänka mig att den underhållit de flesta yngre som ser den, men den roar faktiskt också även mig.

Sweet_Jenny

Rolig och bra handling, finns inte så mycket mer att säga..det var ett tag sen jag såg filmen.

Rolig, bra musik, härliga karaktärer, sjyst tecknat (dock blandat lite med dataanimation) resulterar i en väldigt lyckad barnfilm som passar lika bra för äldre oxå.

en mycket rolig film faktiskt som bjuder på ett häftigt äventyr

Venschla

Musiken är väldigt bra i alla fall...

Hanes

Tecknad film är bra om den görs på rätt sätt. Och det få filmer från Dreamworks som gör det. Filmen är faktist ganska kul men jag tycker ändå att den saknar hjärta. Upplösningen i filmen är också väldigt platt. Stark tvåa..

En bra film med en riktigt bra handling, samt så är den snyggt gjord.

Chamillionaire

Jag älskar den här filmen. Den är så himla kul! En solklar 4:a..

crack_of_dawn

Ännu en riktigt bra produktion i de tecknades värld! Helt klart sevärd - flera gånger!

Filmen är animerad