Blåst till tusen

Blåst till tusen Köp filmen på CDON

Handling: Ska ett ungt par på rymmen hinna gifta sig i Vegas innan två par föräldrar, en svartsjuk pojkvän, en privatdetektiv och ett helt gäng prisjägare hinner i fatt dem?

År: 1977

Hoke Howell
Lew Brown
Ken Lerner

torulf

En film i stil med "Nu blåser vi Snuten", med många krachade bilar, en hel del romantik och fånig humor. Kul att se bilparken från 1977. Ett bonuspoäng för specialeffekter i stil med samtida James Bond (snabbspolning i biljakter och filmduk bakom studiobilar). Bättre än TV-spelet.

En svag -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Säkert bättre om man såg den då från sin tid, mer nostalgifaktor. Nu är det ganska tramsigt stundtals, lite barnprogram. Småkul!
Hamnar inte i filmsamlingen, räcker med att se en gång. Va glad jag är att jag inte köpte denna för 2 för 99:- en gång i tiden.

torulf

En fartfylld och underhållande film.
Ron Howard var när han gjorde denna film ganska oerfaren som regissör. Fast han lyckades ändå tota ihop filmen på ett lyckat sätt.

Timoti

En helt okej film för mig. Men ingen höjdare. Men den var också ganska rolig under flera tillfällen, en svag trea.