Hajen

Hajen Köp filmen på CDON

Handling: Vackra stränder med vackra människor. Det fridfulla stället Amity i Massachusetts har hela tiden levt på turisterna så att de klarar sig på vinterhalvåret. Men när en badare blir dödad av en jättestor haj så får Sheriff Brody ta ett svårt beslut: Att stänga stranden precis före den värsta sommarruschen i juli. Men det är inte mycket han kan göra om hajen inte ger sig av.

År: 1975

Jay Mello
Lee Fierro
Jeffrey Voorhees

Copyright Universal

En av Spielbergs allra bästa filmer. Helt enkelt fruktansvärt bra. Än idag - snart 30 år senare - har ingen gjort en bättre hajfilm. Den har spänning, komik och skräck i en ovanligt lyckad blandning. Skådespelarna är lysande, musiken är perfekt och filmen har en suverän inledningsscen. Ett mästerverk!

Det här är Steven Spielbergs klassiker om en stor livsfarlig haj. Hade den gjorts idag hade jag säkerligen beklämt mig över hur osannolik den är och även klagat på de löjliga kommentarerna. Men filmen väcker de där gamla minnena till liv som gör att man ändå på något sätt njuter av filmen trots bristerna. En solklar trea från min sida.

Rebecca_janzon

Detta är både ett mästerverk & en skräck-klassiker. I mina ögon finns inget fel med denna film. Hajen känns verklig och det är mkt bra skådespel. Har du inte sett den-gör det!

Spännande film som dock är rätt förutsägbar.

bananasplit_96

En riktigt, riktigt spännande film. Det är pang på från första stund. Flera gånger satt jag och höll för öronen för att jag tyckte det var läskigt. Men det gör inte filmen mindre bra! Man har aldrig tråkigt, utan sitter bara och väntar på nästa hajattack. Och musiken är också i en klass för sig. Den gör det hela ännu mer spännande! Efter att ha sett den här filmen har jag en ny respekt för hajar. Än en gång; en riktigt, riktigt spännande film!

Shcookie

En av de bästa Hajfilmerna jag sett. En riktigt klassiker, med en coolt designad och riktigt ruggig och läskig, inte tala om enorm, monsterhaj i spetsen. Bra story, Bra upplösning. Ja, Bra helt enkelt.

Se den genast. Den var värd en halvstark trea.

CuteLillangirl

En bra film... Helt värt och se.

ilyrm

En helt okej kultfilm.

början av hajfilmerna Bra film men läskig!!

Hajen 2 (1978)
Hajen 3 (1983)
Hajen 4 - Återkomsten (1987)