Dolt under ytan

Ta bort betyg

Dolt under ytan Köp filmen på CDON
Sätt ditt betyg: Ta bort betyg

Handling: Det har gått ett par år sedan dr Norman Spencer bedrog sin fru Claire. Nu är affären sedan länge över och Normans liv och äktenskap förefaller perfekta tills Claire börjar höra mystiska röster och se vålnaden av en ung kvinna i deras hem. Norman avfärdar hennes ängslan som inbillning, men Claire är övertygad om att denna uppenbarelser är verklig. Det blir snart tydligt att den unga kvinnan har kommit för att hämnas på dr Norman Spencer och hans vackra hustru.

År: 2000

Eliott Goretsky
Ray Baker
Sloane Shelton
Tom Dahlgren

Riktigt bra skådespelare och skådespeleri i en effektiv och ganska läskig thriller. Michelle Pfeiffer övertygar totalt och Harrison Ford spelar otroligt bra också. Visst lite kan kännas klyshigt men den läskiga undertonen överväger det genom hela filmen. Sista halvtimmen var otroligt läskig, perfekt och mästerlig.

filmernas härskare

Om man bortser från svag intrig och fånigt slut, är det ändå en nervkittlande rysare som innehåller mycket effektiva skrämselscener som får en att spy ut hjärtat.

Rekommenderas för de som vill försöka lösa mysteriet i filmen.

Men som sagt är det svagt och det kommer börja bli ont om skräckfilmer om man fortsätter i denna ensidiga stil.

En väl genomarbetad rysarthriller av alltid lika duktiga Zemeckis. Spännande och överraskande. Ford och Pfeiffer är mycket bra.

Nikita

Filmen är blodisande som få, så den som är ute efter att bli skrämd, lär inte bli besviken.
Emellertid så tycker jag nog att handlingen är lite taskig.

Hanes

En mycket effektiv rysare som flera gånger fick mig att hoppa till rejält. Ford är superbra i sin roll och också väldigt skrämmande. Phiffer är väl okej. De andra som sänkrer betyget till en trea är den knasiga inledningen och längden. Stark trea..

okej bra, ibland spännande

slizy

Delvis spännande men också delvis lite småseg i handlingen.
När det väl skapades spänning var det bra. Sedan var handlingen också bra på så sätt att den var oförutsägbar.

criller

Riktigt bra thriller...gillar denna starkt... en solklar 5:a

Den här filmen var läskig och bra.