Det femte elementet

Det femte elementet Köp filmen på CDON

Handling: Taxichauffören Korben Dallas (Bruce Willis) lever i det 23:e århundradets New York. En vanlig dag får han en mycket ovanlig passagerare och blir indragen i jakten på det femte elementet som ska rädda jorden från dess undergång. Den mystiska kvinnliga huvudpersonen Leelo (Milla Jovovich) visar sig snart stå i centrum för den vilda jakten, där den grymme Zorg (Gary Oldman) och hans brutala undersåtar kämpar mot världens härskare med munken Cornelius i spetsen. Det hela utvecklar sig till en fantastisk blandning av science fiction, action, thriller och komedi

År: 1997
John Neville
John Bluthal
Mathieu Kassovitz

Brita

Oh, vilken bra film. Den har allt. Action, romantik, komedi och sci-fi. Jag gillar verkligen alla karaktärerna.

euchari

Verkligen ett mästerverk, sevärd flera gånger så man riktigt kan suga i sig alla mindre scener oxå. Gary Oldman är ju svinbra såklart.

crack_of_dawn

Detta är en utomordentligt underhållande film man inte tappar intresset för i första taget! Den har en bra story och de olika personligheterna i filmen är så underbart bra komplement till varandra.

_ Och icke att förglömma; Den bjuder på både spänning, action och massor med skratt! Du kommer helt enkelt sitta med ett leende på läpparna när eftertexterna kommer:)

5:a, en spännande, vacker och oförutsägbar rolig film som har det mesta, Bruce Willis mycket bra som vanligt

Ajice

Det här är en av mina favoritfilmer, gråter varje gång. Milla är helt otrolig här och så har vi den skrikande smala-diva-galningen, loove it :)

euchari

Brita

Antonlikemovies

Skön rulle, gör så att man blir glad.
Bruce Willis är som vanligt bra och Milla Jovovich imponerar som Leeloo/Det Femte Elementet.
Imponeras också av Chris Tucker, att kunna spela en sån rubbad roll som han gör i filmen är imponerande.
Synd att det inte har kommit nån uppföljare.
En stark 4a

åh, vilken underhållande film xD Chris Tucker är min stora favorit i den här rullen, men handlingen och storyn är mycket genomtänkt och bra också :P rekommenderas!!

tårtsmula

go gammal klassiker, love it