Uppvaknanden

Ta bort betyg

Uppvaknanden Köp filmen på CDON
Sätt ditt betyg: Ta bort betyg

3,9

Handling: Dr. Malcolm Sayer är en psykiatriker som experimenterar med medicineringen för att ge tillbaka livet till några patienter som befinner sig i ett katatoniskt tillstånd. Leonard är den första patienten som får den kontroversiella behandlingen och visar att den fungerar. Uppmuntrad av Leonards uppvaknande ger Sayer även medicin till de övriga patienterna och under några fantastiska sommarveckor vaknar hela avdelningen till liv igen.

År: 1990
Anne Meara
Richard Libertini
Laura Esterman
Dexter Gordon

Det här är en bra film, men lyckas aldrig sätta mig och verkligen kolla på den. Den är lite väl långtradig och händelselös för att man ska kunna ta sig ro att se den fler gånger. Men dock väldigt känslosam.

antoniuz

Väldigt bra, gripande... svag 5'a

En mycket intressant, tänkvärd och gripande film! Otroligt bra skådespelarinsatser! Robert DeNiro spelar hans roll Leonard på ett makalöst sätt, det är bland det bästa jag sett! Rekommenderas!

Det här är en förvånansvärt okänd film med Robin Williams och Robert De Niro i huvudrollerna. Välspelad, tänkvärd, känslosam och på sina ställen grymt rolig. Mångsidig med andra ord i en historia som dessutom är verklighetsbaserad. Förmedlar värme, glädje och sorg och förtjänar utan tvekan större uppmärksamhet än vad den fått. De Niro som patienten Leonard Lowe övertygar.

jk_theatr

En av de bästa filmerna jag har sett, gripande. sorglig också. Skdespeleriet var underbart.

Framförallt suveräna skådespelarinsatser från både De Niro och Williams. Annars är filmen ganska så utdragen. En stark 3:a i betyg.

Sweet_Jenny

en jättebra film men sorglig.. men när de vaknar upp då är det nå annat!...