Ofarliga sinnen

Ofarliga sinnen Köp filmen på CDON
1,7

Handling: Den naive och idealistiske historieläraren Richard Clark överger sin tjänst på en högt ansedd skola. Richard har bespetsat sig på att han gör större nytta i en nedklottrad och problemtyngd skola i ghettot där de flesta eleverna ägnar sig mer åt brottslighet än åt studier.

År: 1996
Marco Rodríguez
Nicholas Worth
Eric Allan Kramer

S16F

Har man sett The Ron Clark Story så vet man vad filmen handlar om.
Om jag inte tar helt fel så handlar den filmen om Ron Clark som spelas av Matthew Perry som tar sig an ett lärarjobb i ghettot med massa bråkiga elever. Den är verklighetsbaserad och är riktigt bra.

Men nu är det Richard Clark som tar sig an samma roll i denna film som på orginal hette Highschool High.
Richard Clark spelas av Jon Lovitz och den kvinnliga kollegan spelas av Tia Carrere.
Filmen innehåller inte bara riktigt torr humor utan också grymt dåliga skådespelare som bara gör filmen ännu sämre. Dåliga dialoger, dåligt manus och man sitter nästan och väntar på slutet som självklart är väldigt förutsägbart..

Sämst i filmen är Jon Lovitz som jag inte kan fatta har fått någon roll i en film överhuvudtaget. Malplacerad så det bara skriker om det.

Man skrattar till några gånger åt den förutsägbara humorn men inte mer.
En stark etta för att dom iallafall försökte.

Pinsamt dålig