Beck - Monstret

Beck - Monstret Köp filmen på CDON

Handling: Sjätte Beck-filmen.

En polisstation i Stockholm bombhotas. Med sju minuter kvar till dess att bomben ska detonera utbryter panik.

År: 1998

Hasse Jonsson
Anna Lindholm
Sten Ljunggren

Charley

När man läser filmens titel verkar den mycket spännande och skrämmande. Filmen lever dock inte upp till detta. Den är ganska seg och filmens enda spänning är när poliserna ska försöka desarmera bomben. Mikael Persbrandt är faktiskt filmens bästa skådespelare, även om jag tycker Rolf Lassgård är bättre som Gunvald Larsson. Peter Haber gör inget vidare ifrån sig och Ulf Dagebys gräsliga musik sänker tempot. En svag trea.

Dan banan

Jag tvingas fylla en tvåa, visserligen en stark sådan men fortfarande blott en tvåa.
"Monstret" ser till en början ut som en Beck jag kommer falla för, dock visar sig handlingen vara farligt medioker.
Runt den här filmen ligger inte den tvättäkta atmosfären vi är vana vid.
De mästerliga namnen på rollistan sviker inte sina prestationer, men å andra sidan händer det sällan.

En stark tvåa som sagt.
Ingen Beck kan förstöra en filmkväll, varför dock välja denna bredvid de bättre.

pizzamatte

filmen är väldigt spännande i början fast slutet är en väldig besvikelse, Dels så fattar man direkt vem mördaren är när man ser honom, Dels så har han inget konkret motiv, Magnus roosmann räddar en 2:a i denna annars väldigt bleka beck film

Obehaglig story men en bra beck film

heroin

Hyfsad, men hör inte till de bättre Beckfilmerna.
Verkar mer spännande på omslaget än vad den egentligen är.
Dock bra skådespelarinsatser.

Charley

Dan banan

Runt den här filmen ligger inte den tvättäkta atmosfären vi är vana vid.

En stark tvåa som sagt.

Den här filmen berör mig lite med tanke på den obehagliga upptäckten som görs. Sen är den rätt spännande, men ytterst tragisk. En av de bättre från första omgången. Stark trea!

e_mange

Alltid en beckfilm, inte allt för dålig, men min hysteri över filmerna har nog börjat lägga sig så jag kan skriva vad jag verkligen tycker istället för att bara tycker att alla är bra.

väldigt bra film. En 4:a