Birdcage - Lånta fjädrar

Handling: Amerikansk nyinspelning av den franska komedin La Cage Aux Folles. Williams spelar gay klubbägare vars son ska gifta sig med dottern till en ultramoralisk senator.

År: 1996

Luca Tommassini
Luis Camacho
Andre Fuentes

Annie91

Super rolig film! Bra skådespelare som tolkade sina roller perfekt. Gene Hackman och Robin Williams was otroligt roliga som sina diverse motpoler. Ena är en ultra konservativ senator och den andra driver en nattklubb, och inte bara det... utan en DRAG-club!! Inte den mest typiska gay-filmen kanske, eller jo, lite, men inte på ett tragiskt sätt utan ett roligt och varmt sätt. Filmen är inte heller iroisk mot homosexuella, fast lite jo när Albert är så jätte feminin, mycket femininare är en vanlig kvinna, men inte på ett hånfullt sätt utan på ett varmt, och nästan inpå gulligt, sätt.
Har sett musikalen La Cage aux Folles, och själv tycker jag musikalen är bättre, fast filmen var enastående. Dock kunde väl låten "Vår bästa tid är nu" vara med, åtminståne i slutet.

skit bra film , värkligen rolig.!!

Film med diverse fåniga sekvener. Den enda behållningen var Hackman.

zarischka

Tokcharmigt och kul - med allvarlig underton. Mycket bra skådespelare som gör bra ifrån sig.

Timoti

Jag missad ungefär 1 timma av fimen, sådet var lite en besvikelse tyckte jag för att det här är en mycket rolig film. Gene Hackman är en tråkig senator medans Robin Williams är en rolig men en mycket rörig person. Filmen får en stark fyra.

kalles

En väldigt oamerikansk film, och alldeles säkert inte alls så omtyckt när den gjordes..

Det bästa med filmen är skådespeleriet och karaktärerna, Robin Williams är better than ever..

Emsisa

hahahaha, den här filmen är grymt bra! och så sjukt rolig :P