K-19: The Widowmaker

Handling: K-19 är Sovjetunionens nyaste och modernaste atomubåt som har i uppdrag att placera sig utanför USA:s kust i väntan på ett eventuellt kärnvapenkrig. Men under jungfrufärden så uppkommer det en läcka i reaktorn och strålning börjar läcka ut i ubåten. Samtidigt så stiger temperaturen i reaktorn och ifall temperaturen blir för hög så riskerar ubåten att explodera i en explosion med samma kraft som en atombomb. Ifall det skulle hända så riskerar den explosionen att starta ett tredje världskrig. Nu har skeppets befäl två valmöjligheter: Antingen så kan han försöka att reparera skeppet eller så kan han be amerikanerna om hjälp och förlöjliga sig själv och sitt land.

År: 2002

George Anton
Dmitry Chepovetsky
Peter Sarsgaard

Timoti

En helt okej ubåts film, men långt i från lika bra som Das Boot. Det som jag hade lite svårt för, var att ryssarna inte pratade ryska. Det drar ner betyget.

Den var helt okej. Bra skådespelarinsatser.

Godkänd enligt mig..

freaky me

den var nog helt bra men det som verkligen drog ner på betyget var att de pratade inte ryska utan engelska! det störde jag meij på [som säkert många andra] och när det var om en rysk ubåt så pratar dom inte ens ryska! man blev lite förvirrad...

Hanes

Bra skådespeleri av Harrison Ford och Liam Neeson, men annars ganska trist ubåtsdramatik..

stankovic

Dålig U-Båts film och Harrison Ford är inte bra i rollen som Rysk U-Båts Kapten.

Timoti

korp72

Inte riktigt bra, svårt att tänka mig Harrison Ford och de andra som ryssar. Har alltid haft svårt för sånt.