Payback

Handling: Porter som tjänar sitt levebröd utanför lagens gränser, blir lämnad döende av sin partner utan sin andel på 70 000. Porter ger sig ut på en vendetta som lämnar gangsters och skumrask stirrande in i hans revolver. Alla som står i vägen för Porter kommer att vara medveten om hans sätt att skapa rättvisa.

År: 1999
Kris Kristofferson
Mark Alfa
Kwame Amoaku
Justin Ashforth

Porter karaktärens kylighet ger nästan filmen en svart ton vilket uppskattas. Filmen känns som en mix av en 50 (händelseförloppen) , 80 (musik och design) 90/2000-tals film (humorn). Bra utgångsläge med en sån liten slant att den som vill åt den måste vara tokig för att genomgå det den måste för att lägga hanskarna på den.

Nyinspelning av Hämnaren från alcatraz från 1967.
Gibson är cool som killen som vill åt pengarna som hans partner blåste honom på. Filmen är underhållande och lite spännande.

Älskar den här filmen! Skönt med en snubbe som drar omkring och torterar folk. :) Filmer som den här och Falling Down är ju helt underbara!! En av Mel Gibsons bästa filmer helt klart! Förutom Braveheart. Inte mycket kan konkurera med den filmen.

Nikita

Det finns väl bättre filmer i samma genre, men sevärd är den, inget tvivel om saken.
Skurken som spelades av Kris Kristofferson var riktigt skön, skönast av alla karaktärer i filmen.

NO MORE MR.NICE GUY

ganska bra titel till den här filmen som va väldigt väldigt bra..mycekt underskattad.jag e inte så mycekt för mel gibson men den här funkade utmärkt men sen så gillar jag ju hämdfilmer och den här va inget undatag..den här va riktigt bra.det trode jag aldrig..inte så mycket klyschig faktiskt och man måste vara med lite för att fata den

Ganska spännande emellanåt, annars ingen speciellt bra film. Fungerar att kolla på en gång.

Angelus

En mycket grymt film med Mel Gibson, jävligt bra story, mycket bra skådespeleri, överraskar på sina ställen, snygga och ibland plågsamma scener, Maria som inte brukar vara het på den vita duken, var mycket het i denna film

Spännande och riktigt bra faktiskt. Den var överraskande bra för min del. En fyra.

En 3 sådär rakt av både som film & i sin egen genre.

Taglines: No More Mr. Nice Guy / Get ready to root for the bad guy. / Get ready to sheer for the bad guy.

En helt klart lite underskattad film, även av mig själv. Filmen har högre kvaliteter & underhållningsvärde när man ser den en andra gång. Sköna repliker, svart humor, bra skådespeleri av Gibson och Kristofferson (ingen kan spela så rå & brutal boss på så kort tid som honom) främst samt en riktigt vacker Bello gör att denna film får en klar 3 i betyg. Hamnar i DVD-samlingen utan tvekan, likväl de som hamnar framför mynningen på Porters Magnum-pistol är illa ute.

Trivia: Director Brian Helgeland was fired from the film two days after he'd won his Academy Award for L.A.Confidential. / One major addition to the movie after Brian Helgeland left included 'Kris Kristofferson' 's character of the main villain. The re-shoots, 30 % of the film, resulted in a delay of almost one year, because Mel Gibson was committed to Lethal Weapon 4 (1998) right after principal photography ended. / Porter uses a Smith & Wesson Model 27 357 Magnum with a four-inch barrel and custom wood grips.