I gult och blått

2,3

Handling: Erik "Jerka" Brenner går i gymnasiets sista ring. Hela hans liv kretsar kring fotboll och flickvännen Britta. Britta försöker få honom att koncentrera sig på skolan men detta verkar lönlöst. Jerka spelar center i förortslaget BK Stella och laget har en chans att gå upp i storserien. Stellas lagledare Loffe Nilsson får i uppdrag att leda det svenska landslaget i en landskamp mot Danmark och han vill gärna ha med Jerka i laget, men det uppstår en konflikt med en tvivelaktig lagledare som försöker snärja Jerka.

År: 1942
Curt Siewers
Åke Uppström
Inga-Bodil Vetterlund

Savannah

En riktigt hejig film med ingredienser som fotboll, Elof Ahrle och favorit-08:an Kaj "Kajan" Hjelm. Sånginslagen är ofrivilligt roliga och framförallt serveras sällan lika nybakade moralkakor som i denna svartvita rulle. Det var bättre förr, helt enkelt!

En löjlig och jobbig film med usla skådespelarinsatser! Gillar inte heller när de sjunger i filmen. Förutsägbar och helt meningslös!

Robert_Eriksson

En ganska intressant och rolig film, även om den känns lite löjlig ibland. Gillar man fotboll tycker jag absolut att man bör se den.

Filmen är svartvit