Die Hard 2

Handling: En snöig julaftonskväll i Washington har en grupp terrorister intagit en internationell flygplats, med tusentals turister som gisslan. Terroristerna är ett gäng avhoppade kommandosoldater under ledning av en vildsint, blodtörstig officer (WILLIAM SADLER), som har kommit för att rädda en knarkkung undan rättvisan. De är förberedda på allt, med ett undantag: John McClane, en ledig polisman som drabbas av en känsla av déjà vu. BRUCE WILLIS återvänder som den hjältemodige snuten som inte bara slåss mot terrorister, men också mot en inkompetent flyplatspolischef (DENNIS FRANZ), den iskalla befälhavaren över armens antiterroriststyrka (JOHN AMOS) och en livsfarlig snöstorm. Alla startbanor är fyllda av död och förödelse, och McClane slåss emot tiden. Hans fru (BONNIE BEDELIA) sitter fast i ett av planen som cirkulerar någonstans över flyplatsen, i desperat behov av bränsle.

År: 1990

Tony Ganios
Robert Patrick
Colm Meaney

Copyright Twentieth Century Fox

En av få uppföljare som är minst lika bra som originalet. Jag fullkomligt älskar denna fulländade actionfilm. Utan tvekan finländaren Harlins bästa film. Willis är strålande.

Riktigt bra action svag 4:a

Evenstar_92

Nej nej.
Det är konstigt, jag tycker om första, tredje och fjärde, men den här klarar jag bara inte av.
Tycker den är väldigt seg och långdragen handling.

crack_of_dawn

Full fart från början till slut!

Bra manus, skådespel, regi och effekter gör att jag inte kan ge filmen annat än en femma.

Den är värd att skaffa -du kan se den igen, och igen, och igen, o...

filmen ligger på 65 av 250 på min film lista

mycket bra uppföljare..rolig e den oxå och mycket action när bruce e i närheten

Riktigt bra uppföljare med starkt skådespel.

madeleine_g

Mclane är ute igen, och dessutom så har han ju som vanligt samma otur att hamna mitt i en terrorist aktion. Fast det är väl mer otur för dem än för honom.

Jag tycker helt klart att die hard filmerna är några av de bästa actionfilmerna någonsin. mestadels för att här har vi en hjälte som super, slås, kan bli skadad, svär, är gift, har barn och inte tillgång till de mest avancerade vapnen. Dessutom så har han ju faktiskt hjärna att tänka med. Detta gör att det är mycket lättare för oss vanliga människor att relatera till honom. Det är det och dem klassiska replikerna som gör att, i alla fall jag, gillar filmerna skarpt.

Lite sämre än första men ändå bra. Några riktigt snygga scener.

Die Hard (1988)
Die Hard - Hämningslöst (1995)
Die Hard 4.0 (2007)
Good Day to Die Hard, A (2013)