Kramer mot Kramer

3,6

Handling: Efter åtta års äktenskap lämnar Joanna Kramer sin man Ted och sin 7-årige son Billy. Men efter 15 månader kommer hon tillbaka för att kräva vårdnaden om honom och en uppslitande vårdnadstvist startar...

År: 1979

Ellen Parker
Shelby Brammer

Copyright Columbia Pictures

BeckyLou

En väldigt bra film som handlar om skilsmässor och hur livet gar vidare. Hoffman och Streep är verkligen jättebra men det är Justin Henry som Billy som stjäl varenda scen han är med i.
En stark fyra, jättebra!

Makalöst skådespel av Hoffman och Streep. Filmen är tänkvärd och upprörande. Personkemin mellan Hoffman och Henry var riktigt bra och Henry är den som vart yngst nominerade oscar kandidaten för manlig biroll någonsin. Värd en fyra.

Ett smått gripande drama där Dustin Hoffman och Meryl Streep gör mycket fina insatser. Dock kändes filmen överlag uppstyltad och orealistisk och precis som tidigare sagts, ett väl hastigt slut.

Det jag verkligen störde mig på var dock inte det, utan min totala brist på sympati för Hoffmans karaktär. Det betyder inte att han inte gör bra ifrån sig, för han är mycket bra här, men jag kunde helt enkelt inte tycka om hans karaktär. Jag irriterar mig på allt han gör - varför vet jag faktiskt inte. Han är en bossig, orättvis karriärkille som tar sin fru och sin son för givna och sedan blir förvånad när frun sticker. Fy sjutton!

Men i rättvisans namn måste jag säga att även Justin Henry var bra - om jag minns rätt blev han nominerad för den här rollen och sedan dess har hans karriär fortsatt. Jag gillar verkligen kemin mellan honom och Hoffman.
"Kramer, I just met your son."

OhLinis

En film som inte lämnar någon oberörd. Bra rollprestationer och en stark handlig som verkligen fängslar. Riktigt stark.

robzol-8

En film man minns som en realistisk snyftare.

_Sara_

Gripande drama om hur båda föräldrarna verkligen kämpar med sig själva för att bättra sig. Kan förstå att den blivit nominerad till många Oscars.

Väldigt bra film. Den var gripande och rolig.

"Kramer, I just met your son."

Dan13

En bra film om skiljsmässa och då kärleken växer mellan sonen och fadern...mycket sött* ^^

Filmpunkten-id: 1934