Mångalen

Handling: Loretta (Cher) är en italiensk änka som har otur i kärlek, men som till slut ändå finner kärleken när månen över Manhattan lägger sig i saken. Ett par veckor innan Loretta ska gifta sig med en god vän, möter hon hans yngre bror (Cage), och blir huvudstupa förälskad! Hennes dilemma, kombinerat med en lidelsfull och extremt excentrisk familj, ställer hennes liv på ända.

År: 1987
Leonardo Cimino
Paula Trueman
Nada Despotovich
Joe Grifasi

Underhållande story Absolut en av de bättre romantiska komedier jag sett

Cammie

Inte speciellt minnesvärd, men söt film med Cher och en mycket ung Nicolas Cage. Svag 3:a.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

Detta är en film som jag ville minnas var sådär då den kom. Vilket stämde ungefär nu vid omtitten. Filmen är helt ok, men inte så mycket mer. Småcharmig helt klart, men tempot och engagemanget kunde ökas. Läs triviakommentaren här nere *! Ligger nog lite bakom de orden och måste jag tillägga att jag INTE håller med AFI:s ord i meningen efter? Nej, va bra!
Trots bra skådespel av främst Cher, Cage, Dukakis och Mahoney (de två sistnämnda i rolig scen om diskussion kring kvinnor/män på restaurang) samt bra musik (soundtracket) m Martins "That's amore" och arior ur La Bohéme så hamnar filmen tyvärr inte i DVD-samlingen. Detta kan man se om nån enstaka gång, men vill det inte - det finns bättre filmer som förtjänar att ses om.

Trivia: * The movie was named as one of "The 20 Most Overrated Movies Of All Time" by Premiere. / Ranked #8 on the American Film Institute's list of the 10 greatest films in the genre "Romantic Comedy" in June 2008.

Samma still som " Mitt stora feta grekiska bröllop"
Man blir glad när man ser den !

Jag såg den här för att jag var vansinnigt uttråkad och verkligen inte hade något för mig. Jag visste med andra ord knappt någonting om filmen eller vilka som var med i den. Till min glädje hittade jag en ung och otroligt rar Nicolas Cage i den här mycket mysiga och charmiga filmen. Jag skulle tro att det här är en av hans allra bästa roller. Mångalen är en varm och oförglömlig historia som jag verkligen gillar. Den har flera ljuvliga karaktärer, bland annat farfar Castorini. Då alltsammans har ställts på ända och filmen praktiskt taget är slut brister lilla farfar i gråt. Han är inte rörd eller ledsen - bara förvirrad. Jag hade lust att krama honom!
Tyvärr blandar filmen in så många trådar att den stundvis blir både ofokuserad och en smula underlig. Likväl är det detta som gör filmen så pass speciell. En fin pärla jag sent kommer att glömma.
"Now he's going to play that damn Vicki Carr record, and when he comes to bed he won't touch me."

Cher

Mycket bra film!

chokladberoende87

En rätt bra film, lite skratt då och då!

Filmpunkten-id: 1957