Lovligt byte

Handling: Rick är en kille som fått ny identitet efter att ha satt dit ett par gangsters. Men de är honom ändå i hälarna. Till råga på allt så dyker hans ex upp och dras hastigt men lustigt med in i bilden. Nu måste han göra något åt saken.

År: 1990
Clyde Kusatsu
Jackson Davies
Florence Patterson
Tim Healy

Ganska kass mainstreamaction som dock har sina små halleluja moments, ger den en 2:a i betyg mest tack vare eller p.g.a. GH:s medverkan som lyfter det hela en aning innan det spårar ur mer och mer på slutet. Hela manuset känns som det autogenererats för sin genre, filmen är absolut inte sämst i sin genre men tillhör ett träsk av liknande filmer som kanske var ok på 80-talet men knappt är sevärda idag.

Audrey T

Godkänd actionkomedi men varför heter den Bird on a wire? Lite för många biljakter men rätt spännande också! Och Goldie Hawn är aldrig fel!

Arcadia

är inte så jättebra..

Shellix

Vilken vettig människa vill se Goldie Hawn och Gibson tramsa runt som två yra höns mitt i natten på ett zoo, det undrar jag. Hawn är ett nedsättande exempel för hela kvinnosläktet när hon blir hysterisk för minsta sak. Visst, den var lite spännande i slutet, men det är näppt och jämt att den här filmen får en tvåa.

Timoti

En rätt så bra film! Fast blir rätt så jobbig mot slutet.

Murre

Mel Gibson och Goldie Hawn är riktigt roliga i den här filmen, kanske ett dåligt manus men dom räddar den!

Niina

Ok.. Så jag har bara sett den en gång.. Och jag kommer inte ihåg så mkt.. Men jag vet att jag gillade den.

Filmpunkten-id: 1966