Farliga sinnen

Biografi:

Biografi:

Handling: LouAnne Johnson följer sin dröm och tar ett jobb som lärare. Hon hamnar i en stökig klass med elever som lever ett hårt liv. Bestämd att vinna deras förtroende, för att försöka påverka dem till en förändring i deras liv, driver hon dem och sig själv till det yttersta...

År: 1995

Marcello Thedford
Roberto Àlvarez
Richard Grant
Marisela Gonzales

En klar 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

En bra film helt enkelt. Bra skådespel av Pfeiffer. Men det bästa med denna film, och det kan nog många hålla med mej om, är att den kommer kommas ihåg för dess musik (soundtracket): "Gangsta's Paradise" (skriven av Stevie Wonder!) med Coolio feat. L.V. - råtung!

Typisk film likt Freedom Writers... Okej att titta på men alldeles för fånig och sentimental..

Frida_OSX

Ingen speciellt engagerande film. Tycker den var lite lam men den gick att kolla på. Den var inte långtråkig och det hände endel oväntade saker men inget som fick mig att tycka den var särskilt bra. Godkänd. Inte mer.

Michelle Pfeiffer är behållningen i denna sunkiga och måttligt engagagerande film.

Riktigt grym tuff film med ett underbart soundtrack. Älskar den här filmen! Michelle Pfeiffer är lysande.

korp72

En av Michelle Pfeiffers bästa rollprestationer! Filmen ärbra men lite väl fylld av klichéer och stereotyper som man ser i alla amerikanska gangsta och latinorullar. Riktigt bra soundtrack, köpte skivan efter att jag sett filmen.

Smem

Den var riktigt fin, Stark och vacker. Jag såg denna film tillsammans med hela klssen i skolan, Allihopa tyckte den var bra. en fyra får den utav mig!

Filmpunkten-id: 1989