Rovdjuret

Handling: Major 'Dutch' Schaeffer har värvats av CIA för att rädda gisslan som hålls tillfångatagna av gerillan i Central-Amerika. Han träffar på en fiende som är mer fasansfull än något annat på jorden - för rovdjuret är inte från denna värld...

År: 1987

R.G. Armstrong
Shane Black
Kevin Peter Hall

Mattias15

Ett macho gäng av elitsoldater ledda av Arnold hamnar i knipa ute i djungeln, ska de överleva.
Arnold är som vanligt bra de andra skådespelarna kan givetvis inte mäta sig med Arnold men de gör ett bra jobbb ändå. Spänningen är på topp hela filmen och slutet lysande.

En av de häftigaste filmerna jag sett. En av Arnolds bästa, med film historiens BÄSTA monster. Handlingen är ganska simpel, de åker dig, ska hämta/döda någon, men får problem med ett moster. Men det är riktigt bra och snyggt, okej, Arnold har pumpade armar hela tiden, HUR!? Vi vill inte se sånt, men det är trots allt en Predator, som är riktigt häftig. Storyn är helt ok, skådespelarna är inga speciella, men det är en riktigt underhållande action-film.

djerryg

En amerikansk hjälte film med Arnold S. i huvudrollen, den här filmen tycker jag är ganska bra, för rovdjuret är så tufft gjord och att man får synvinklar från rovjuret är coolt. Halva filmen byggs på mystik och andra halvan på jakten mellan Arnold och rovdjuret, kanske lite drygt i längden.

Egentligen en ganska dålig film, men den var kul att se ändå. Gick nog hem bättre när den var ny. Idag känns den ganska plastig.

Rymdis

Den funkar som actionfilm, men jag önskar att man fått veta lite mer om själva "predatorn".

Yasmin

Bra film, mycket action.

Funkar väl att se om man vill ha tidsfördrift men inget i min smak

alepantro

den var bra fffffffffffffffffffffffffffffffffffff

En bra film. Arnold gör en mycket bra insats här.

Hanes

Muskelknutten Arnold jagar ett osynligt Rovdjur som slaktar hans team en efter en i djungeln. Bättre än förväntat och mycket spännande.

Rovdjuret 2 (1990)
Alien vs. Predator (2004)
Aliens vs. Predator 2 (2007)
Predators (2010)
Predator, The (2018)