Eclipse

Handling: Victoria är ute efter hämnd på sin mördade själsfrände James. Hon skapar en av armé av nyblivna vampyrer för att slå ned familjen Cullen och döda Bella. Vampyrfamiljen och varulvsfamiljen går samman för att stoppa Viktoria. Samtidigt är Bella tvingad att välja mellan sin relation till Edward och vänskapen med Jacob.

År: 2010

Nikki Reed
Daniel Cudmore

Copyright Summit Entertainment

IWantItThatWay

MYCKET bättre än de två första! Ordentliga actionscener och det är omöjligt att slita blicken från denna film! Helt amazing! Boken var såklart lite bättre, men de har gjort ett bra jobb med filmen ändå. Mycket spännande och Kirsten Stewart imponerar för första gången! Det är även roligt att se varulvarna och vampyrerna samarbeta. Att höra om Jasper och Rosalies bakrund är också väldigt intressant. Man får reda på mycket i den här filmen!

GalnaMee

Eclipse skiljer sig en hel del från föregångarna; redan öppningsscenen visar på en bra mycket mörkare historia innan de välbekanta ansiktena kommer i bild. Tempot har ökats rejält och den överdramatiserade så kallade "kärlekstriangeln" skildras här med glimten i ögat. Actionscenerna är riktigt snygga och var förmodligen det jag uppskattade mest under filmens gång.

David Slade håller sig trogen till boken och hinner fortfarande bjuda på en hel del scener med Edward och Bella emellanåt. Musiken är dessutom fantastisk, men så är den också komponerad av Howard Shore. Även resten av soundtracket är ett av de bättre då de faktiskt passar där de har blivit placerade.

Jag gillade verkligen flashbackscenerna med bakgrundshistorierna för några av karaktärerna-- scener av det slaget är anledningen till varför det är så otroligt givande att se filmatiseringar av böcker. Historier som berättas kan visas på ett helt annat sätt än bara genom någons röst.

Slutligen eloge till Billy Burke, Anna Kendrick och Jackson Rathbone som enligt mig gjorde de bästa skådespelarinsatserna, om än inte de största. Eclipse kanske inte är den bästa filmen i serien, men definitivt den starkaste. Klart sevärd och ett måste för Twilightfans.

Olaivia

Otroligt bra! Levde helt upp till mina förväntningar och lite till. Bra skådespelare som vanligt och det var roligt att det var lite humor i denna filmen. Har inget att tillägga förutom att den är bra. Har samma handling som boken och inga andra ändringar. Helt klart sevärd men om man ska förstå måste man sett Twilight och New Moon.

men zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Olaivia

Lika otrovädig som de första två men dessutom med sämtre innehåll.. Hela filmen igenom måste man ju höra på denna eviga svartsjuka mellan Jacob och Edward..

Kafferepet

Men SNARK! Så otroligt emo och tråkigt!

Hook

Jag börjar se rött!

När jag först hörde att David Slade skulle regissera så tänkte jag 'äntligen nu kommer alla förstå vad det är för skit de gillar' men så blev det inte, precis som 'Vampire Sucks' så kammade filmen storkovan och jag undvek att bidrag med mina pengar att se den. Dock blev jag erbjuden att se den vilket jag bockade och tog emot. man säger inte nej till en inbjudan.

Filmen var mörkare och mer testosteron hade blandats in med alla blekansikten och löjligt fjolliga hund-pojkar. Men det räckte inte. Historien är som förutspådd och man blir inte alls intresserad av vad som händer, det ända man vill är att Victoria (kommer ihåg namnet för det är det ända som filmen är värd) skall slå sönder Bella huvud mot en sten så är allt klart och man slipper denna Harry Potter efterapning som nu syns på horisonten.

Kärleken är torr och triangel dramat är så uttjatat att man nästan förstår varför alla tjejer som gillar det här känner igen sig. Jag vill verkligen inte hata filmer om relationer och vampyrer men med Twilight-sagan så har jag faktiskt tröttnat på denna äkliga förnedring som kultförklara varelser från mörkret utsätts till. Det är ingen heder och inget som talar för varför vampyrerna eller varulvarna ens skulle bry sig om staden blev överfallen.

Storyn är lam och hoppas att alla lös-hugg-tänder går till tandlösa barn i u-länder för det är det enda som den här filmen skulle kunna bidra med som är bra!

story: 0
skådespelare: 1-
regi: 1

helhet: 1

alicia tellström

bättre en dom föregående men den är fortfarande en besvikelse kunde varigt så mycket bättre

Mov3

Den bästa av alla hittills! Den perfekta handlingen... new moon uppfattade jag väldigt seg och tråkig, men denna har gjort ett stort lyft.

Biopremiär: 2010-06-30
Filmpunkten-id: 22073

Twilight (2008)
New Moon (2009)
Breaking Dawn - del 1 (2011)
Breaking Dawn - del 2 (2012)