From Hell

Handling: Jack Uppskäraren härjar på Londons gator och skräcken härskar bland folket. Hans grymhet tyder på vansinne, men hans minituösa precision pekar på metod i galenskapen. I 1888 års London lever de olyckliga och fattiga hemska liv i stadens slumkvarter. Mary Kelly och hennes lilla grupp följeslagerskor trakasseras av gäng och tvingas prostituera sig för att överleva. De blir skräckslagna när en vän till dem rövas bort och en annan i deras skara blir mördad på ett gräsligt vis. Det ohyggliga mordet utreds av inspektör Fred Abberline, en genialisk men plågad man, vars polisarbete underlättas av att han ser syner. Abberline blir djupt engagerad i fallet, och ju närmare sanningen han kommer desto farligare blir situationen för alla inblandade.

År: 2001
Estelle Skornik
Nicholas McGaughey
Annabelle Apsion

Khori

En ljummen film som visst är lite läskig här och där, men den berör inte speciellt mycket och det känns som om den är gjord enligt det vanliga konceptet för en thriller. En helt okej film och se när det regnar men inget man rekommenderar. Väldigt mörk i filmningen. Ganska bra skildring av Londons gator på 1800talet.

GalnaMee

Ärligt talat, denna film är vidrig. Trots bra skådisar (Johnny Depp, behövs det sägas mer?), stilistiskt upplägg och bra musik är den inte något som tilltalar mig överhuvudtaget. En tvåa.

_Sara_

Jag tycker historien är intressant, för det finns ju så många teorier om hur det var på riktigt. Den teori som filmen bygger på tycker jag är den mest spännande.

Den sämsta filmen jag sett (tror jag) med Johnny Depp i huvudrollen. Jättekonstig och ja... konstig helt enkelt.

Milla86

Rörig film som varken var rolig, spännande eller otäck. Här ser man att bra skådespelare inte nödvändigtvis gör att filmen blir bra.

pufred

3:a för bioversionen, en 4.a för directors cut-versionen.

empan

kom ihåg att den var riktigt bra. svart och skön stämning

tuffa tjejen

En godkänd film men inte så att jag vill se den någon mer gång, Johnny Depp gjorde ett bra jobb i den, plus för det!!

Ibland blir man lite förvirrad under filmens gång, men den är så oroligt bra så jag får ge den en femma!

absolut en av de bästa filmerna och även bästa skådespelare Deppan