13:e våningen

Handling: Datorexperten Hannon Fuller har gjort en farlig upptäckt med hjälp av sitt senaste forskningsprojekt som är en virtuell värld befolkad med virtuella människor med artificiell intelligens. Han är på väg att berätta vad det är han har upptäckt för sin yngre kollega, Douglas Hall, men blir mördad innan han hinner få tag på honom. Nu måste Douglas ge sin in i den virtuella världen för att leta efter ledtrådar till vad de är som Hannon upptäckte, och försöka klura ut vem det var som mördade honom. Den huvudmisstänkte är nämligen Douglas själv.

År: 1999
Burt Bulos
Venessia Valentino
Howard S. Miller

k510i

den här filmen tycker jag e otroligt bra!
nej jag tycker inte den var så varutsägbar!
LOVE DENNE FILM! se den SE DEN se den SE DEN

En spännande och intressant film som ställer existentiella frågor och leverera ett bra slut.
Är inte helt säker på vad jag saknar men kanske går man inte riktigt in på djupet på karaktärerna, eller så byggs historien inte upp tillräckligt väl, någonting gjorde i alla fall det lite svårt för mig att ens ge filmen en 4:a.

k510i

den här filmen tycker jag e otroligt bra!
nej jag tycker inte den var så varutsägbar!
LOVE DENNE FILM! se den SE DEN se den SE DEN

die_hard

nja så där då men helt okej en tråkig söndag!

manne747

även om storyn kastas om nåra gånger är den alltför förutsägbar för att lyfta filmen särskilt mycket. känns som man har sett allt förut, även om de e tänkt att man ska bli överraskad å det faktiskt filmen bygger på n¨t utöver de vanliga. skulle noggått lite bättre om den kom före matrix

zebrall

Inte så värst underhållande.

DavidGsson

Som i många sf filmer (och böcker) så är det historien som är det viktigaste och den är ganska bra. Psykologin och skådespelarna är så där...

Enigmatic

Hyfsad som underhållning, men den kommer definitivt inte med något nytt.