Ice Age

Handling: Den handlar om en mammut, en sabeltandad tiger och en sengångare som får ett människobarn om halsen. Grejen med det hela är att alla djur ska flytta till varmare platser nu när istiden ligger för dörren. Mammuten Manny tänker stanna kvar och han får sällskap av sengångaren Sid. Han har blivit övergiven av sina gemener och följer med Manny. De hittar sedan ett människobarn som de bestämmer sig för att lämna tillbaka till människorna. Tigern Diego kommer även med för han har fått ett speciellt uppdrag angående babyn...

År: 2002

Robert Gustafsson
Loa Falkman
Björn Granath
Chris Wedge

En klassisk familje-/barn-film som är rolig, spännande och samtidigt levererar små moralkakor. Knappast orginellt eller speciellt märkvärdigt, men det är ett vinnande koncept som helt klart går hem i film efter film.

Den ger en ett gott skratt för kvällen, men mycket mer än så är det inte. En godkänd tvåa blir det. För högre betyg vill jag se lite nytänkande och inte en skräddarsydd film.

shoeman

En ganska trevlig film om en omaka grupp djur under istiden som försöker rädda en bäbis de stött på. Många roliga skämt, och stundvis fantastisk 3d-grafik. Dock endast stundvis, andra stunder kan man inte säga annat än raka motsatsen, kantig och ful grafik, som skär i ögonen. Detta är dock inte så viktigt. Det som främst drar ner flimens betyg är att den, precis som alltid när det är Disney, är så fruktansvärt förutsägbar.

kunjagur

Den bästa tecknade film som gjorts hitintills. De amerikanska skådespelarna som gör rösterna är perfekta!! Manuset är extremt välskrivet och filmen i sin helhet är väldigt spännande både för vuxna och barn. När jag såg den första gången så skrattade jag mig genom hela filmen. Har sett den 4-5 gånger nu och finner den fortfarande väldigt rolig. Iceage har helt klart lyft upp tecknade (animerade) filmer på en helt ny nivå och man kan inte låta bli att bli imponerad av denna film. Rekommenderas varmt!

Antonlikemovies

Pendlar mellan en 3a och en 4a...

Solid film som bara var början till en modern klassiker.

Haha XD Här finns några oslagbara citat! Och vem kan inte både bli förälskad och tycka synd om Sid?! Mycket underhållande film för alla åldrar!

Linniz

Handling: +
Oförutsägbar: +
Regi: Chris Wedge +
Skådespelare: Jack Black +
Unik: +
Alla tecknade filmer är 5:or.

IWantItThatWay

En jätterolig film! Robert Gustavsson är särskilt bra som rösten till sengångaren.

Sillferhjelm

Riktigt mysig och härlig, för att inte tala om rolig.

ilyrm

Okej film som är rätt rolig!

Filmen är animerad

Ice Age 2 (2006)
Ice Age 3 - Det våras för dinosaurierna (2009)
Ice Age 4: Jorden skakar loss (2012)
Ice Age 5 - Scratattack (2016)
Ice Age: Buck Wilds äventyr (2022)