Transformers 3

Krig:

Krig:

Handling: Autobots får kännedom om att en uråldrig rymdfarkost kraschlandat på månen. I ett desperat försök så beger sig de människovänliga robotarna till månen för att hitta farkosten och lära sig dess hemligheter. Samtidigt har de onda Decepticons fått samma information och är ute efter samma farkost. Dess urgammal information kan leda till ett övertagande i den slutgiltiga strid på jorden mellan de båda klanerna.

År: 2011

Frank Welker
Tom Kenny

Copyright Paramount Pictures

Bilbo_one

Nej nu börjar samma gamla robotar och skådespelare bli aningen trisst. Tyvärr håller den inte måttet längre. Tvåan solklar

Bjöd inte på några nya grejer. Början var väl rätt hyfsad, men slutscenen varade i typ 90 minuter. Man hade utan problem kunnat ta bort 60 av dem utan att något viktigt skulle försvinna.
Nä, jag hade gärna sett något nytt, men detta är bara en ganska trist upprepning av de tidigare filmerna.

Bästa i serien! Dem hade slängt in lite lustiga mänskliga karaktärer och manuset var mer genomarbetat (för det hände mer och intressantare saker). Men man kunde gott ha sparat in på larviga robotkaraktärer som lilla penntrolls Einstein med rullskridskopolaren samt den brittiska duon (lät ju för larvigt).

En svag -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Filmen har några små ologiska luckor i manuset, men CGI, ljudeffekter och en konstant spännande handling gör att filmen till slut får en 4 trots detta. _Grymt_ cool slutstrid i Chicago (inte New York eller L.A. - plus i kanten)!
Filmen hamnar i filmsamlingen. Detta kan och vill man som sci-fi-fan se om utan problem flera gånger.

Zitrioce

Transformers är tillbaka med ännu ett detaljrikt underverk med skärande ljudeffekter, dock inte lika starkt som "Besegrades hämnd".

Det som lyfter filmen till sin höjd är inte på grund av effekterna utan handlingen spelar en stor roll i filmens dilemma. Avnjut och lär er att förstå.

losdrivaren

Filmen sög stenhårt!
Sämsta filmen i serien helt klart:( Bara en etta för att jag såg den i 3D...

Crocodile

Då har man set Transformers 3 Dark Of The Moon :P. Det är nog den coolaste och bästa filmen på bio just nu. Precis som dem gjorde med det andra filmerna så har dem skrivit sjukt gryma, destructiva fight scener och sedan bara fyllt i hålen emellan dem med lite skämt och lite handling som leder upp till fight scenerna. Därför blev där inte mycket rum för karaktärerna att utvecklas som karaktärer, vilket var synd med tanke på att det finns en ny karaktär som är med bara för att ersätta Megan Fox (Du vet hon med brösten som kamerorna alltid var focuserade på i det tidigare Transormers filmerna). Den nya karaktären är en utav huvud rollerna och det är de rollerna man ska kunna bry sig mer om än de andra, man bryr sig nästan lika mycket om denna karaktären som man bryr sig om en statist (Ok jag måste erkänna att man bryr sig lite om henne i första scenen hon är med i, men det kan vara för att kameran är focuserad på hennes väldigt heta arsle och följer henne när hon går upp för trapporna, det här ett bra tillfälle att säga tack gode gud för att filmen är filmad I 3D! :P). Slutet var inte så pass bra som det borde ha varit, filmens slut verkar bara vara ett desperat försök att återskapa känslan man fick av den första filmens slut (Det slutet var awesome :D), slutet kom dessutom väldigt plötsligt, ärligt talat så förtjänar en så pass stor älskad trilogi ett bättre och mer episkt slut. Denna filmen har några saker som borde gjorts bättre men den är sjukt bra ändå, den är awesome och borde ses av alla! Gå och se den nu för faaaaaaaaan! I command you!

Biopremiär: 2011-06-29
Filmen är animerad

Transformers (2007)
Transformers - De besegrades hämnd (2009)
Transformers - Age of Extinction (2014)
Transformers: The Last Knight (2017)
Bumblebee (2018)
Transformers: Rise of the Beasts (2023)