Muriels bröllop

Handling: Muriel är en självömkande, ABBA-dyrkande och överviktig ung kvinna på jakt efter kärlek. Hon bor i en liten stad i Australien och passar inte riktigt in. Hennes favoritsysselsättning är att vara med på andras bröllop, men hon tröttnar på att ständigt bara vara en iakttagare av kärleken.

År: 1994
Matt Day
Chris Haywood
Daniel Lapaine

En bra film som jag kan tänka mig se igen. Får en 3:a

ganska dålig faktisk men jag tycker att den har en förbehållning i att den är så underlig och att Collette spelar så ohygligt jobbig och elakt oföstående. det får bli godkänt dels för att filmen går att se + att Griffiths är med i den.

tosslan

Jag älskar den! Man känner verkligen för henne samtidigt som hon lyfter hela filmen med sin underbara personlighet.

inzomnia

en underbart skön film. Toni Collette som plufsiga Mariel som rymmer till storstan och har en hemlig dröm om att äntligen få gifta sig och "bli nån". Underbart!

bobby

en väldigt underlig film, konstig och med omsammahängande handling. skådespelarna är inte av högre valör och scenariorna är osmakliga och lite stöttande. den får en stark etta, bara p.g.a den bra musiken.

Gud vad vacker den här är.. buhuhu ^^

chokladberoende87

En rätt skoj film! Men inget jag vill se igen.