Animatrix, The

Handling: Välkommen till Animatrix, en visionär fusion av datagrafik animation och japansk animé skapat av världens främsta animéregissörer. Upplev föregångaren till Matrix och få inblick i mänsklighetens sista städer, kriget mot maskinerna och mänsklighetens slutliga undergång.

År: 2003
Alex Fernández
Jack Fletcher
Bette Ford

filmernas härskare

Intressanta anime-filmer om Matrix-världens dolda historier vävs ihop på ett oerhört snyggt sätt. Här får vi se kortfilmen som startade självaste storyn i Matrix:Reloaded, maskinernas krig om herraväldet och en robot med känslor.

Framförallt börjar första kortfilmen (datoranimerad) riktigft bra och sexigt, som senare ändrar till allvar.

Senare får man beskåda människor i Matrix-världen som börjar känna till den verkliga världen, såsom historien om skolpojken som får reda på något om "den verkliga världen" och som senare blir jagad av agenter.

Sevärd som sjutton.

Ajice

Otroligt häftig och snyggt tecknad, jag var helt fast i den, men det var vissa delar som jag inte var lika intresserad av men de fick större mening först i slutet - i helheten.

Kan ses som en nödvändig komponent om man vill greppa hela matrix - mytologin, alla gåtor, frågetecken angående vad matrix är m.m. Jag blev dock inte så mycket klokare av den. Har lagt matrix - hysterin på hyllan för länge sedan.

Bilbo_one

En dålig tecknad version om matrix. Total avsky mot den här rullen

die_hard

rolig att se tycker jag

filmernas härskare

Sevärd som sjutton.

F_uckFace

helt okej animi film en del sexigt också...

Rune

Ritigt bra Anime väldigt snyggt gjorde

Filmen är animerad
Filmen är både i färg och svartvit