Breaking Dawn - del 1

Handling: Bella och Edward, plus alla som de älskar, måste handskas med en rad konsekvenser av deras kärlek, fantastiska bröllop, romantiska smekmånad och den tumultartade födelsen av deras barn - vilket innebär en oförutsedd och chockerande utveckling för Jacob.

År: 2011

Anna Kendrick
Maggie Grace
Daniel Cudmore

Copyright Summit Entertainment

En svag -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Jag skriver som medlemmen MJlover: "Jag vet inte varför jag fortsätter att se dessa filmer." Denna del 4 är grymt segstartad och allmänt fortsatt seg med stort s.

Att sen 165 000 + medlemmar på IMDb satt 4.9/10 i medelbetyg (jag 5/10) säger väl något också. Även om den ligger på plats 67/602 på topplistan "All-Time Worldwide Box office", dvs de mest inkomstbringande filmerna, så har den alltså så pass dåligt medelbetyg - tydligen säljer viss film fortsatt riktigt bra!
Jag förstår om vampyrälskande kvinnliga tonåringar älskar detta, för det är lååångsamt, dramatiskt och romantiskt.

SPOILER
Dessutom, återigen en biotrailer då den kom 2011 för 4 år sen, som inte håller vad den lovade; bilder av ett "monstervampyrbarn" som kom till världen... fanns inget sådant i filmen! Hata Hollywood-bluffar som dessa, som tyvärr blir allt vanligare.

jag förstår inte varför jag fortsätter se dessa filmer trots att jag vet att jag hatar de.

Lite segstartad, men när den väl kommit igång är den mycket bra och händelserik. Jag ser fram emot uppföljningen. Stark trea.

SaknatMig

Det tar lång tid innan den kommer igång och blir spännande. Men älskar twilight filmerna så tycker den är jätte bra.

Helt klart bättre än eclipse nu kommer dom tillbaka till twilight andan här och det blir mer spännande inför sista filmen!

Biopremiär: 2011-11-16

Twilight (2008)
New Moon (2009)
Eclipse (2010)
Breaking Dawn - del 2 (2012)