Score, The

Handling: Mästertjuven Nick Wells är hjärnan bakom en nästan omöjlig kupp, som kräver att han slår sig samman med en ung och slug medbrottsling. Den osannolika alliansen, iscensatt av Nicks trogna kumpan Max, sätter stopp för Nicks planer att bli hederlig och leva ett lugnt familjeliv med sin fästmö Diane. Men vad som framstår som ännu värre än att bryta ett löfte till sin fästmö är att Nick måste bryta sin viktigaste regel: Arbeta alltid ensam...

År: 2001
Claude Despins
Richard Waugh
Mark Camacho
Marie-Josée D'Amours

Det här är kuppfilmen med stort k som till och med sopar mattan med Ocean's Eleven. Hela uppbyggnaden är perfekt och den sista halvan är så spännande att man knappt kan sitta still. Smart och överraskande film med underbara skådespelarinsatser speciellt från Edward Norton - som kanske gör sin bästa roll här - och Robert De Niro. Mästerligt!

Xenomorph

Klart sevärd men högst en gång. De Niro och Norton är mycket bra. Även Marlon Brando är med men han är knappt värd att nämnas. Han har få repliker och gör inte mycket väsen av sig.

Filmen bjuder på en del vändningar men ärligt talat så är inte storyn vidare intressant. Det som gör filmen sevärd är Norton och De Niro.

martin88

Mycket bra skådespelare, bra spänning, oväntade vändningar. Kort och gott en mycket bra film!

Absolut sevärld =) Får en 3:a

Inte speciellt märkvärdig film, hade väntat mig att den skulle vara mer spännande. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig, men inte mer än så. Edward Norton tycker jag är en strålande skådis men i denna film framstår han som lite blek. Har sett han i bättre roller om man säger så.

En riktig höjdare,precis som man vill att en drama thriller ska vara.Riktigt spännande och intresant handling.Väldigt starka skådespeleinsatser speciellt av Edward Norton som spelade väldigt storslaget.Men dock är filmen lite seg ibland mm.Så det blir en fyra!

Frida_OSX

Börjar bra går sedan ner i en svacka som varar länge. Framåt slutet blir filmern dock mycket spännande och bra. Bra skådespelare men lite seg film altså. dock värd att se men bara en gång. Svarg 3:a

Social__Distortion

Bra film. bra skådespeleri, Spännande. Sevärd. 4.a

viktoria

Like, like, like... En film jag verkligen gillar, kanske för att DeNiro och Norton är med men ändå. I allafall en superfilm, och slutet är verkligen jättebra. Men kan också stundtals bli lite förutsägbar.

//ZzZ//

Spännande kuppfilm. Brando är härlig i sin sista filmroll som De Niros hälare. Fast själva upplägget ger en känsla av déja vu.