Spider-Man

Handling: Den blyge studenten Peter Parker blir biten av en radioaktiv spindel, vilket ger honom fantastiska och unika superkrafter. Men med tiden lär han sig att med sådana krafter krävs också ett stort ansvarstagande. Peter svär att viga sitt liv åt att bekämpa brottsligheten.

År: 2002
Michael Papajohn
Stan Lee

Copyright Sony Pictures Home Entertainment

filmernas härskare

hade riktigt kul när jag såg denna överraskande bra rulle. Värt pengarna, sam raimi är grym som actionregissör.

En sak jag störde mig på är att några företagsmänniskor förvandlas till skelett och pulvriseras sedan. jag hatar när sådana onödigheter sker och som gör klumpar i magen, känns nästan lite obehagligt och dumt att lägga till en sådan scen, det känns inte som om man borde se klart filmen, jag visste helt enkelt inte vad som väntade.
men som jag känner mig själv, så brukar jag överdriva, det var bara en liten detalj jag störde mig på.
Filmen klara sig hela vägen dock. filmen är galant öfr actionnördar

dessutom, serieskaparen har en pytteliten roll...

Jag är inte särskilt förtjust i hela superman storyn.. MEN denna filmen förbättrar inte precis oddsen. Jag tycker den är tråkig och onödig och framförallt innehåller sugiga skådespelare.

Shcookie

Sexistisk, det är vad den är. Inga som helst starka kvinnokaraktärer... Inga alls. Inte ens en kvinnlig superskurk. Det är bara männen som får ta del av någon som helst action i den här filmen.
Mary Jane är liksom den där typiska tjejen i nöd som inte kan klara sig själv. Seriöst... hennes upprepade skrik fick mina öron att blöda.
Men aja, actionscenerna var häftiga, handlingen var helt okej. Så bortsett från det sexistiska, så är den helt okej som en actionfilm.

Dhani

En mycket bra film från början till slut är det så spännade.

martin88

Klart bättre än jag väntat mig! Ett bra manus och bra skådespelare, och en riktigt underhållande film med några luckor. Stark 3:a!

Dansus

Filmen var väldigt bra gjord och gör det väldigt underhållande och roligt att se på. Jag ger filmen en stark fyra.

crack_of_dawn

Tyvärr bara en trea här... hade väntat mig lite mer, men det var nått som inte riktigt klaffade... har för mig att det var manuset. -Skådespelarna var dock mkt bra.

den här är ju bättre de andra uppföljarna. Inte så nöjd med effekterna men bra och rolig att se

Spider-Man 2 (2004)
Spider-Man 3 (2007)