Tin Cup

2,5

Handling: Golfspelaren Roy har svingat bort sina möjligheter att bli proffs. Han jobbar som instruktör på stället han en gång ägde och får vara caddy åt sin främste konkurrent.

År: 1996
Michael Milhoan
Gary McCord
Craig Stadler

Natanielgullis

En 4 för den var så seg... Det känndes som om jag hade kollat på filmen i 6 timmar... =)

Sofia92

Ingen film som utmärker sig, fångar knappt mitt intresse. Handlingen under filmens gång är underlig och jag har svårt för filmer med sporttävlingar, blir för förutsägbart och ointressant. Kevin Coster fyller inte heller sin roll fullt ut.

Shellix

Vilken sjuk människa skulle sitta 2 timmer och 15 minuter framför den här skitrullen och faktiskt gilla den? Ja, jag vet inte, men jag gör då inte det. Har ALDRIG sett en golffilm som är värd några applåder. Same shit, different name.

chokladberoende87

En rätt tråkig film tycker jag!

die_hard

neee men neej tror inte det va

Becky

Nej! Vem vill se en film om en golfspelare som inte kan få iväg bollen när han ska.

oliver_kahn

Egentligen borde jag inte få rescensera golffilmer, eftersom jag själv älskar sporten så mycket. Men det här är faktiskt en riktigt bra film. Den har mer substans än flamsgolfaren Sandler i Happy Gilmore, men skämten är inte torftiga för det.

Tin Cup är helt klart en film som värmer golfarens hjärta i vintertider, men den är även sevärda för dem som ännu inte vill bruka jorden i moderatbandy.