Älskar dig för evigt

3,6

Handling: Cecilie (Sonja Richter) och Joachim (Nikolaj Lie Kaas) är unga och kära. De har livet framför sig. De ska gifta sig. Marie och Niels är redan gifta. Lyckligt. Med tre barn. Men i en ödesdiger sekund kolliderar de fyras öden... och en ny omöjlig kärlek växer fram.

År: 2002
Ida Dwinger
Philip Zandén
Michel Castenholt

frasmannen

Dansk dogma som inte kommer i närheten av "Festen". Skådespelarna är som vanligt när det gäller Danmark helt fantastiska. Men i den här ganska stillsamma historien räcker det inte riktigt till. Bra och starkt regisserat men själva handlingen griper inte tag i en så som man skulle vilja, det blir lätt ganska segt. Dock så är filmen klart sevärd. Många kan nog uppskatta den mer än vad jag gör. En stark tvåa.

Robert_Eriksson

Tragisk och vacker på samma gång, med massor av känslor, liv och ångest. Skådespelet är hur bra som helst, vilket gör att det hela känns oerhört äkta. En scen mot slutet av filmen var så stark att jag inte kunde hålla tårarna borta. Mycket sevärd!

kalles

En otroligt vacker och välspelad film.. och faktumet att det är dogma stör mig inte så mycket som det brukar.. Skådespeleriet är i absoluta världsklass, "danmarksklass" kanske man kan kalla det då danska filmer nästan alltid är så här bra vad gäller skådisar och regi..
En av få filmer som fått mina ögon att tåras..

Canucks_

Handlingen är i sig inte speciell på något sätt, och inte jättebra. Men skådespelet är utmärkt, och jag tycker den är filmad på ett sätt som gör allt så verklighetstroget.

Absolut sevärd!

Ett sevärt drama med en egentligen ganska klichéefylld intrig, men jag kan ändå inte låta bli att ryckas med. Skådespeleriet är mycket bra.

Wookad

En otroligt fin och gripande film med mycket helt gudomligt skådespeleri och djupa karaktärer. Kunde dock krävt mer av fotot när allt annat stämmer in så bra, det här med dogma förefaller inte mig. Soundtracket är bland de bästa också, tråkigt dock att musiken avbryts så hastigt. Kunde gärna tystas ner sakta istället för ett korrupt slut.

kalles

En av få filmer som fått mina ögon att tåras..

En känslosam, tragisk och romantisk film, med underbara skådespelarinsatser! Den bästa danska film jag sett. Rekommenderas!

stene

Hemsk,romantisk och bra!