Good Day to Die Hard, A

2,3

Handling: Bruce Willis är tillbaka som allas vår actionhjälte John McClane. Även den här gången hamnar den hårdnackade New York-polisen på fel plats vid fel tillfälle, efter att ha rest till Moskva för att hjälpa sin son Jack (Jai Courtney).

John och Jack har inte ett helt okomplicerat far- och son-förhållande, och det faktum att Jack är minst lika envis som sin pappa förenklar inte saken. Men med Moskvas undre värld efter sig och med tiden emot sig för att stoppa ett krigsutbrott, måste de trots detta samarbeta och två McClanes visar sig vara en svårslagen kombination…

År: 2013
Pavel Lychnikoff
Julia Snigir
Anne Vyalitsyna

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Redan innan filmen hade jag låga förväntningar. Ettan var dålig och den här känns än sämre. Realitet finns inte och varje explosion och flygtur blir värre och värre under filmen men resultatet på skadekontot är lätträknat och det stör mig. Snygga actionscener men så patetiskt overkliga. Jag må vara en anti-actiongillande kritiker men det står jag för. Tycker ändå jag är givmild när filmen får en tvåa.

Biopremiär: 2013-02-14

Die Hard (1988)
Die Hard 2 (1990)
Die Hard - Hämningslöst (1995)
Die Hard 4.0 (2007)