Logga in
Bli medlem

(2003)

Köp filmen på Discshop

Originaltitel: Finding Nemo

Alternativ titel: Hitta Nemo 3D (2012 titel), Finding Nemo 3D (USA - ny titel)

Ursprungsland: USA

Längd: 01:40

Grupper: Disney Pixar IMDb Top250

3,77 / 5 471 betyg

» Bli medlem «
för att betygsätta

Handling

I de varma tropiska vattnen kring Stora Barriärrevet bor en clownfisk vid namn Marvin. I en skyddad sänka lever han ett tryggt och lungt liv med sin ende son Nemo. Med respekt för havet och dess oförutsedda faror kämpar han för att försöka skydda sin son. Men som alla andra unga fiskar längtar även Nemo efter att få utforska revets mysterier. När Nemo plötsligt blir fångad och förd långt hemifrån, till ett akvarium hos en tandläkare, måste Marvin bege sig ut i det okända för att rädda sin son.

De tre populäraste kommentarerna

Betyg:
Jodå... jag kan när eftertexterna börjat rulla konstatera att denna familjefilm faktiskt håller måttet.

Den kanske bara hade nått upp till en starkare 3:a om det inte hade varit natt och gott sällskap när jag sett den, men men... nu var det så.

Många skratt utlovas! (Faktiskt roligare på svenska än engelska, då bl a Ulla Skoog, nån skånsk nisse samt de andra skådespelarna/ljudinläsarna gjort ett mycket bra jobb!)

Betyg:
Efter alla de här animerade likadana filmer så är Nemo en av de få roliga, som jag kan tänkt mig att se igen.
Animationen är lite halvokej... Men storyn är rätt bra, synd bara att de alltid tar den klassikern far-son- Man börjar tröttna på det nu...

Betyg:
Den här filmen är en av de bästa animerade filmer som finns. Hitta Nemo och Ice Age är nog de bästa. Jag älskar de roliga kommentarerna i filmen, och jag älskar liksom stämningen.
En stark fyra!

Senaste kommentarerna

Betyg:
Trodde att dennva skulle vara bättre än den var. Lite mer än bara en barnfilm, men filmen följer det vanliga mönstret vilket blir lite trist.

Betyg:
Underbara Marvin!! Han är ju den enda anledningen till fyran. De delar som handlar om Nemo kan man lika därna klippa bort för det är ju alla scenerna med Marvin och Doris som är hur roliga som helst!!

Betyg:
den här funkar faktiskt lika bra som den orginalspråket och detta e inte pixar bästa.det e den tredje bästa pixar filmen.WALL-E och toy story

Betyg:
Hur kan man undgå att tycka om denna söta film? Enligt mig har den allt! Gullig och spännande story, med massa humor.

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 >